نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

 

نقاط قوت مسابقه جادوی صدا

« جادوی صدا » از تازه ترین تولیدات تلویزیون بود که توانست علاوه بر جذب مخاطب برای اولین بار گامی در زمینه توجه به هنر دوبله و صداپیشگی بردارد و حال انتظار می رود قسمت جدید آن ساخته شود.

مسابقه جادوی صدا به تهیه کنندگی حسین حسینخانی اولین پروژه تلویزیونی در حوزه دوبله و صداپیشگی در قالب مسابقه است که نه تن ها در رسانه ملی که طبق تحقیق عوامل این برنامه در دنیا رقیب ندارد . این مسابقه ۱۸ قسمتی اردیبهشت سال جاری روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت و ۵۴ شرکت کننده شامل ۲۷ خانم و ۲۷ آقا را در محک آزمون صداپیشگی قرار داد تا با داوری پیشکسوتان عرصه دوبلاژ قابلیت های جوانان امروز را در معرض نمایش بگذارد.

جادوی صدا با وجود فرصت کمی که برای تبلیغ و فراخوان داشت توانست در مدت بیست روز تن ها با زیرنویس هایی که از شبکه سه پخش می شد نظر ۸ هزار نفر را به خود جلب کند و جالب اینکه برنده مسابقه هیچوقت متوجه این زیرنویس ها نشده بود و از طریق دوستانش در جریان چنین مسابقه ای قرار گرفته بود . حسین حسینخانی تهیه کننده، احمد حسینخانی طراح برنامه و کارگردان، افشین زی نوری مجری و میلاد فتوحی برنده مسابقه مهمان این برنامه شدند تا از زبان خودشان در جریان چگونگی تولید و اتفاقات پشت صحنه « جادوی صدا » قرار بگیریم.

در نشستی که با حضور عوامل این مسابقه برگزار شد علاوه بر اطلاعات کامل و دقیق از تولید این مسابقه مباحثی درباره دوبلاژ، استعدادیابی، بازار کار صداپیشگان، جذب جوانان علاقمند به این عرصه و گویندگان و دوبلورهایی که ترک وطن و کار در کشورهای دیگر را به ایران ترجیح دادند مطرح شد . بخش اول این مباحث را می خوانید :

* ابتدا درباره بیرونی ترین بخش مسابقه بفرمایید . زمان پخش که از جایی به بعد مدام تغییر می کرد و مخاطب را تا حدی سرگردان . دلیل این اتفاق چه بود؟

حسین حسینخانی : پخش در دو هفته اول بسیار عالی بود با آنونسی هم که شبکه ۳ رفت به دیده شدن « جادوی صدا » کمک کرد ضمن اینکه در کنداکتور جای زمان پخش سریال قرار گرفتیم و این بهترین ساعت برای یک برنامه تلویزیونی محسوب می شود . البته کار هم قابل اعتنا بود به همین خاطر شبکه تا این اندازه با ما همکاری کرد . تکرار هم ساعت ۱۴ : ۳۰ روز بعد پخش می شد که باز هم زمان مناسبی بود . بعد از هفته دوم به دلیل مسابقات فوتبال، بی نظمی ها در پخش شروع شد و بعد هم برنامه ای مثل « سه شو » با دارابودن اسپانسر به کار ما اولویت داشت که دو آخر هفته جای ما را بگیرد.

* این اتفاق تا آخرین قسمت ادامه داشت و فینال را خیلی ها از دست دادند.

حسین حسینخانی : من قصد گلایه ندارم چون می دانم افراد بسیاری زحمت کشیدند تا فینال مسابقه « جادوی صدا » زمان خوبی پخش شود اما دوستان ما از یک چیز غفلت کردند اینکه اگر ساعت ۲۲ : ۳۰ جمعه شب را برای این پخش در نظر گرفتند به مردم هم اطلاع دهند . یکی از مسابقاتی که چندی پیش از تلویزیون پخش شد از یک هفته قبل قسمت فینال آن زیرنویس همه برنامه های شبکه ۳ بود و اتفاق بدتر اینکه فینال « جادوی صدا » هرگز بازپخش نداشت که ما هم علتش را نمی دانیم.

بسیاری از مردم متوجه نشدند که این برنامه چه زمانی به پایان رسید و جالب اینکه در یکی از جلساتم با مدیران تلویزیون خودشان اذعان داشتند مردم پیامک های زیادی فرستادند تا از تکرار پخش فینال آگاه شوند . مدیران نسبت به این برنامه اقبال خوبی نشان دادند و خوشبختانه بازخورد منفی نداشتیم اما نمی دانم چرا این غفلت پیش آمد.

* با توجه به اینکه بخشی از کار شما به سینمای جهان مربوط می شد اصلاحیه یا ممیزی هم داشتید؟

حسین حسینخانی : یکی از دشواری هایی که به کار ما وارد شد درآوردن پلان هایی بود که تلویزیون امکان پخش آن را نداشت . ما هم نمی توانستیم از قبل هماهنگ کنیم چون بیش از هزار پلان فیلم بود که امکان چک کردن از قبل وجود نداشت . در این بخش اتفاقا نظر پخش غلط نبود و می دانیم سیاست هایی هست که باید در نظر گرفته می شد . تن ها اتفاق ناراحت کننده ای که به طور کل در سیستم پخش وجود دارد این است که سلایق شخصی در بازبینی صحنه ها و پلان ها دخالت می کند . به همین خاطر گاهی در بازبینی می گفتند اشکال دارد ولی وقتی به سطوح بالاتر نشان می دادیم می گفتند مشکل نیست و می توانید پخش کنید . اگر ضوابطی حاکم باشد که همه در مراتب مختلف مسئولیت یک نظر داشته باشند کار برای برنامه سازان هم راحت تر خواهد بود . من شخصا از همه مدیران پخش و مدیر گروه که زحمات زیادی متحمل شدند سپاسگزارم که نهایت همکاری را با ما داشتند.

* طرح و ایده « جادوی صدا » اولین بار کی و چگونه مطرح شد؟

حسین حسینخانی : ۳ سال پیش غلامرضا میرحسینی از مسئولان تلویزیون که آن زمان در سمت مدیر تولید سیما فعالیت می کرد طرحی در ذهنش بود و چون می دانست من هم این دغدغه را دارم ۱۴ ماه پیش با من در میان گذاشت و پرسید آمادگی انجامش را دارم یا خیر . من هم استقبال کردم و به همراه احمد حسینخانی پسرم که طراح و کارگردان مسابقه بود درباره قالب برنامه و چگونگی اش به نتیجه رسیدیم و به مرور سایر عوامل هم انتخاب شدند.

 

شاید دیدن چهره و شنیدن صداهای جادویی دوبله ایران، پشت میز قضاوت، در مسابقه ای با عنوان « جادوی صدا » یکی از بهترین ابتکارات اخیر دست اندرکاران تلویزیون در ساخت مسابقات تلویزیونی است، چرا که ضمن معرفی چهره های پشت پرده سینما و تلویزیون ایران به دوستداران هنر دوبله ،محملی را برای رقابت علاقه مندانی که آرزوی « دوبلور » شدن در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی ایرانی یا خارجی در سر دارند فراهم کرده است.

این مسابقه در واقع حکم « استعدادیابی » را برای هنری دارد که متأسفانه باکمبود آموزش های فنی و تکنیکی و کمبود انگیزه سختکوشی گذشتگان، بزرگان خود را یک به یک به دلیل کهولت سن از دست داده و کمتر جایگزین شایسته ای برای آن ها دارد.

مسابقه جادوی صدا مسابقه دوبله جادوی صدا ثبت نام در مسابقه جادوی صدا

ایرادات فنی مسابقه وجود چند اشکال در این مسابقه تلویزیونی که هرشب از شبکه سوم سیما پخش می شود ، باعث شده است رقابت شرکت کنندگان با یکدیگر ، کمی ملال آور به نظر آید . نخست آن که مجری -که خود از گویندگان با سابقه سینما و تلویزیون به شمارمی آید- در اجرای مسابقه، تحرک، صمیمیت و لحن مناسب مسابقه های تلویزیونی این چنینی را ندارد.

« افشین زی نوری » هرچند می کوشد لحن جدی و خشک صدای خود را در این مسابقه، گرم و صمیمی جلوه دهد، اما باید اذعان کرد در رسیدن به این هدف موفق نیست.

البته نمی توان خرده ای به این دوبلور باسابقه گرفت، چراکه مجری گری، به توانمندی های ویژه و خاصی نیازدارد که نمی توان آن ها را از یک دوبلور انتظار داشت و به نظرنگارنده، شاید انتخاب یک دوبلور به عنوان مجری « جادوی صدا » با محتوای مسابقه همخوانی داشته باشد اما به همان نسبت لحن رسمی و خشک و جملات تکراری مجری در پستی « غیرتخصصی » ؛ از لطف و صمیمیت برنامه کاسته است. نکته دوم این که رقابت گروه های شرکت کننده هر شب توسط دو گروه سه نفره مختلف از دوبلورهای باسابقه، قضاوت می شود و میزان سختگیری آن هانیز در امتیازدهی به شرکت کنندگان تأثیری متفاوت دارد.

حال آن که امتیازات همه شرکت کنندگان در یک ترازو قرار می گیرد و در بخش نهایی لحاظ می شود!در حالی که به نظر می رسد اگر مسابقه، توسط گروهی ثابت قضاوت می شد، امکان رعایت مساوات بیشتری ( که مبنای اصلی مسابقات تلویزیونی است ) وجود داشت.

هر شرکت کننده در این مسابقه در دو بخش « آسان » و « سخت » ، روی تصویر شخصیت های یک فیلم سینمایی خارجی، گفت وگوهایی را به فارسی دوبله می کند که البته نوع نقش و پیر یا جوان بودن شخصیت نیز در درست نشستن « کلام » برلب هنرپیشه خارجی تأثیرگذار است.

به همین دلیل وقتی داوران از شرکت کنندگان می خواهند از صداسازی و به اصطلاح « تیپ گویی » روی تصویر هنرپیشه ها خودداری کنند؛ این شاخص در امتیاز آن ها « شرایط نابرابر » ایجاد می کند . نکته دیگر « سینک » یا « ناسینک » گفتن “کلام” است که البته ربطی به پیر یا جوان بودن شخصیت های اثر ندارد و فنی تخصصی در دوبله به شمار می رود . در واقع سیلاب بندی دقیق جملات و کلمات روی کلام بازیگر است که سختی کار دوبله را دوچندان می کند و مجالی برای تعیین سطح فنی شرکت کنندگان محسوب می شود.

در برخی موارد نیز اظهارنظر داوران این مسابقه ( که همگی جزو بزرگان دوبله ایران هستند ) شامل جملات کوتاه تکراری است که تفاوت سطح چندانی برای بیننده تلویزیونی مشخص نمی کند . ( گرچه همیشه چنین نیست ) ایراد دیگر خطاب کردن “نام کوچک” شرکت کنندگان به جای “نام خانوادگی” آن ها در طول مسابقه توسط مجری است که شاید نوعی صمیمیت را بر مسابقه حکمفرما کند؛ اما در شرایطی که شرکت کننده مسن تر از مجری است، لحنی نامناسب و به دور از ادب ایجاد می کند . استفاده از منابع محدود و تکراری ( از میان انبوه آثار دوبله شده ) در مسابقه، تیتراژ و پایان بندی نه چندان خلاقانه، غیبت برخی بزرگان دوبله چون خسرو خسروشاهی، شهلا ناظریان و … در بیان خاطرات کوتاه از بزرگان صنعت دوبله و … از جمله دیگر نقاط ضعف « جادوی صدا » به شمار می رود.

مسابقه جادوی صدا مسابقه دوبله جادوی صدا ثبت نام در مسابقه جادوی صدا

نقاط قوت اما مسابقه تلویزیونی « جادوی صدا » ، دو بخش مهم و جذاب دارد که از جمله لحظات دیدنی آن به شمار می آید . نخست، معرفی اجمالی بزرگان “درقید حیات” دوبله ایران با نمایش نمونه هایی از دوبله های جاودان آن ها و دوم، یادی از “بزرگان از دست رفته” صنعت دوبله است که برای علاقه مندان جدی سینما شنیدن صداهای ماندگار دوبله ومرور خاطرات دیگر هنرمندان دوبله از هنر آن ها بسیار لذتبخش است و حکم آرشیوی زیبا و به یادماندنی از صداهایی را دارد که خاطرات بسیاری را زنده می کند.

متأسفانه هنرمندان مظلوم و بزرگ دوبله ایران -که تن ها برای علاقه مندان جدی تر سینما شناخته شده هستند- نقش بزرگی در معرفی بازیگران و حتی فروش فیلم ها داشته اند و کمتر کسی است که خالق این صداهای ماندگار را روی تصاویر چهره های شناخته شده سینما فراموش کند . بزرگانی که هر یک چون نگینی بر تارک دوبله ایران دست نیافتنی می نمایند.

از جمله این هنرمندان فقید می توان به زنده یادان : احمد رسول زاده، حسین معمارزاده، صادق ماهرو، ایرج و کاووس دوستدار، ایرج ناظریان، علی کسمایی، اصغر افضلی، عزت ا… مقبلی، فهیمه راستکار، نیکو خردمند و … اشاره کرد که ای کاش در زمان حیات شان و در برنامه هایی از این دست، از خدمات بی بدیل آن ها بیشتر یاد می شد.

در هرحال، کم ترین امتیاز این مسابقه تلویزیونی، معرفی بزرگان دوبله سینما و تلویزیون ایران به نسل آینده است که در همین حد نیز امری بسیار مفید و تأثیرگذار است و زحمات تهیه کنندگی این برنامه تلویزیونی توسط « حسین حسین خانی » را نباید دستکم گرفت.

مسابقه جادوی صدا مسابقه دوبله جادوی صدا ثبت نام در مسابقه جادوی صدا

مجری گری - بازیگر - آموزش - هنرمند - هنر - مجری - صدا - سینما - تلویزیون - تصویر -


:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

چنگیز جلیلوند ( زادهٔ ۱۳۱۵ ) دوبلر، مدیر دوبلاژ و هنرپیشهٔ ایرانی است.جلیلوند فعالیت هنری اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر آغاز کرد.وی پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران مدت بیست سال را در آمریکا به سر برد . اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت . وی در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی نیز بازی کرده است . صدای بسیار زیبای او قابلیت گویندگی به جای شخصیت های خشن سینمایی را فراهم کرده است . جلیلوند در گویندگی هایش قابلیت تیپ سازی را دارد و می تواند صداهای مختلفی به وجود آورد . او به جای بازیگران مشهور خارجی و داخلی بسیاری گویندگی کرده است .

صاحب یکی از رشک برانگیزترین کارنامه ها در تاریخ دوبلاژ ایران که به واسطه صدای منحصر به فردش از همان ابتدای ورود به این عرصه گوینده نقش های اول بود. جلیلوند جدا از صدای معمول خویش که صدایی رسا و زیبا بود برای هر بازیگری لحنی متفاوت و مناسب برمی گزید و همچون منوچهر اسماعیلی همواره سعی می کرد صدایی مشابه صدای خود بازیگر برای نقش بسازد . نمونه بارز این قضیه نقش گویی های درخشان جلیلوند به جای مارلون براندو است . لحن انتخابی جلیلوند برای نقش براندو در اتوبوسی به نام هوس آنچنان با شخصیت وحشی و دگرآزار استنلی کووالسکی همخوان است که جلیلوند را بدل به دوبلور اصلی و غیر قابل جایگزین این ستاره کرد . از دیگر نقش گویی های ماندگار جلیلوند به جای براندو می توان به زنده باد زاپاتا، در بارانداز و جولیوس سزار با دست و پنجه نرم کردن با متون شکسپیری اشاره کرد . جلیلوند حتی در فیلم برکه های میسوری بنا بر سنت رایج سال های طلایی دوبله به جای دو شخصیت اصلی یعنی براندو و جک نیکلسون حرف زده که البته جزو کارهای شاخصش قرار نمی گیرد.تن ها حسرت به جا مانده برای خود جلیلوند و علاقه مندان به دوبله عدم صحبت او به جای براندو در معروف ترین نقشش یعنی دون کورلئونه فیلم پدرخوانده است که در دوبله اول محمود نوربخش و در دوبله دوم ایرج ناظریان به جای براندو صحبت کرده اند.

دیگر ستاره مشهوری که چهره اش تن ها با صدای جلیلوند به یاد می آید پل نیومن است . علیرغم اینکه سبک شوخ و شنگ نیومن در اجرای برخی از نقش هایش زمینه را برای طنازی جلیلوند و استفاده مداوم از دیالوگ های اضافی موسوم به پس گردنی فراهم کرده و همین موجب انتقاد بسیاری از اهالی فن و حتی عاشقان دوبله شده ولی در توانایی شگفت انگیز او در به سرانجام رساندن نقش های دشوار و متفاوت این بازیگر هیچ شکی نیست . شخصیت سطح پایین و سرشار از حسرت چنس وین در پرنده شیرین جوانی، آتش افروز بی خیال تابستان گرم طولانی یا لوک جکسن آزاد منش لوک خوش دست با آن لبخند خانه خراب کن اش را به هیچ وجه نمی توان با صدای هیچ دوبلور دیگری تحمل کرد . حتی متلک گویی های جلیلوند در دو شاهکار جرج روی هیل یعنی دغل بازی ( در ایران : نیش ) و بوچ کسیدی و ساندنس کید ( در ایران : مردان حادثه جو ) هم تا حد زیادی با لحن فیلم ها هماهنگ است.

صدای جوان تر و شاداب تر جلیلوند در قیاس با دو ابرستاره دیگر سال های طلایی دوبلاژ یعنی منوچهر اسماعیلی و ایرج ناظریان باعث شده بود تا بدل به دوبلور تقریبا ثابت ستارگان زیادی شود . لحن شیک و آقا منشانه اش به جای ریچارد برتن در آثاری نظیر چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد، جایی که عقاب ها جرات می کنند ( در ایران : قلعه عقاب ها ) و فاستوس و یا حتی آثاری مهجورتر نظیر عضو فرقه کوکلوکس کلان ( در ایران : خشن ها ) مؤید این نکته بود که صدای او بهترین انتخاب برای این بازیگر است، هرچند در فیلم بکت ( پیتر گلنویل ) منوچهر اسماعیلی به جای برتن حرف زد چرا که صدایی غیر از جلیلوند برای نقش مقابل برتن یعنی پیتر اوتول قابل تصور نبود . جلیلوند در غالب نقش گویی هایش به جای اوتول به درستی یک رگه خفیف از عصبیت را با نوعی عدم اعتماد به نفس تلفیق کرد که حسابی با پرسونای سینمایی اوتول جفت و جور می شد . چه نقش کمدی مرد در محاصره زنان در تازه چه خبر پوسی کت، چه معلم سربه زیر خداحافظ آقای چیپس و چه حتی مرد معمولی گرفتار در مهلکه عربستان در لارنس عربستان همه به مدد صدای او به حافظه سینمایی مخاطبان وطنی راه یافته اند و البته حسرتی ابدی برای عدم نقش گویی او به جای افسر نازی روان پریش فاحشه کش شب ژنرال ها ( آناتول لیتواک ) .

صدای او به غیر از این ستارگانی که برشمردیم مناسب ترین صدا برای برت لنکستر نیز بود . جلیلوند به خوبی هم پرسونای شوخ و شنگ و پر انرژی لنکستر جوان در آثاری نظیر وراکروز را خوب در آورده و از آن بهتر واستادانه تر پابه پای لنکستر میانسال و تلخ اندیش دهه هفتاد صدایش را پیر و خسته کرده . راهنمای سواره نظام در جنگ با سرخپوستان در شبیخون اولزانا، افسر سرد و گرم چشیده و آگاه به پوچی جنگ برو به سپارتی ها بگو و کهنه سرباز به ته خط رسیده آخرین تلالو شفق تن ها نمونه هایی دم دست برای اثبات این بخش از توانایی های او هستند.

دیگر بازیگر بزرگی که صدای جلیلوند همواره با او همراه بوده شان کانری است . جدای از برخی نقش های جیمز باندی اش نظیر از روسیه با عشق و الماس ها ابدی اند برخی از معروف ترین نقش های کانری نظیر رابین هود پیر و خسته رابین و ماریان ( ریچارد لستر ) به خوبی توسط او ایرانیزه شده اند.

جلیلوند در سال های اوج دوبله به طور مداوم به جای ستارگان دیگری نظیر دین مارتین ( ریو براوو، چهارنفرعازم تگزاس و سری فیلم های مت هلم ) , کلینت ایستوود ( جوزی ولز یاغی وآرامش آیگر ( در ایران : قاتلی برفراز آبگیر ) و کرک داگلاس ( مرد بی ستاره، دلیجان آتش، یک جدال و جاسوسی برایم بگیر ( در ایران : یه جاسوس به تور زدم ) حرف زده و در سال های دهه پنجاه در کنار ایرج دوستدار از عوامل اصلی محبوبیت زوج ترنس هیل-باد اسپنسر بودند.

چنگیز جلیلوند مهمان مهران مدیری در دورهمی

برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری جمعه 19 خردادماه 96 ساعت 23 روی آنتن شبکه نسیم رفت . مهران مدیری در این برنامه میزبان چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت کشورمان بود و در ابتدای گفتگو با این دوبلور پیشکسوت گفت : چنگیز جلیلوند رکوردار بیشترین گویندگی در جهان هستند و در سال 57 پر امتیازترین دوبلور جهان شدند.

چنگیز جلیلوند گفتگوی خود در برنامه دورهمی را با نحوه وارد شدن به حرفه دوبلوری آغاز کرد و گفت : من از ابتدا دوست داشتم که دبیر شوم اما از 18 سالگی که تئاتر بازی میکردم به پیشنهاد آقای وحدت وارد عرصه دوبله شدم و زمانی که برای یک کار کوتاه 3 تا اسکناس 10 تومانی گرفتم فکر دبیر شدن از سرم پرید و از سال 40 دیگر تبدیل به گوینده ای شده بودم که همه برای کارهایشان من را دعوت میکردند.

گفتگوی مهران مدیری با چنگیز جلیلوند در دورهمی

مهران مدیری ادامه داد : سال 58 از ایران رفتید و 18 سال در آمریکا زندگی کردید و در آنجا فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرفتید ، ایران در آن زمان حرف اول دوبله جهان را میزد، در حال حاضر وضعیت دوبله ایران چطور است ؟ دوبلور پیشکسوت برنامه گفت : ایران هنوز هم در امر دوبله بسیار خوب است اما پیشتوانه خوبی برای دوبلور ها درنظر گرفته نمیشود . من معتقدم که دوبله لازمه فیلم های ایرانی است و جایگاه آرتیست ها را در بین مردم بالاتر میبرد ، من در فیلم سلام بمبئی به جای آقای گلزار صحبت کردم و به نظرم کار بسیار موفقی بود . نکته ای که در دوبله بسیار حائز اهمیت است این است که فیلم ها کجا پخش میشوند ، در دوبله جدید نسل خوبی تربیت شده اند اما این فیلم ها بیشتر در تلویزیون نمایش داده میشوند . به نظر من باید فیلم های خارجی نیز در سینما ها نمکایش داده شوند چراکه این فیلم ها به فیلم های ایرانی کمک میکند.

چنگیز جلیلوند در پاسخ مهران مدیری که پرسید صدایتان را به چه چیزی تشبیه میکنید گفت : اطرافیانم صدای من را به کریستال ، الماس و صدایی مخملی تشبیه میکنند ، من زمانی که به جای یک شخصیت صحبت میکنم دیگر خودم نیستم و حال و هوای دیگری پیدا میکنم .

مهران مدیری از علاقه چنگیز جلیلوند به شیرینی , عدد 27 و لباس نظامی گفت و پرسید چرا نظامی نشدید؟ دوبلور پیشکسوت مهمان برنامه گفت : زمانی که 16 ساله بودم دوست داشتم وارد نظام شوم اما قبول نشدم و بسیار از این اتفاق ناراحت بودم و ادامه داد من در خارج از کشور 6 ماه به کلاس آشپزی رفته ام و تخصص خاصی در درست کردن کرم کارامل دارم . چنگیز جلیلوند در پاسخ سوال مهران مدیری که پرسید خودتان را شبیه چه چیزی میبینید گفت : من مثل سنگ خارا هستم ، مقاوم ، بردبار ، صبور و محکم ...

در بخش پایانی برنامه چنگیز جلیلوند از احساس خوشبختی اش با خوشحالی همه مردم ایران گفت و با تقدیم کردن عکسی با امضای خودش به موزه برنامه از دورهمی خداحافظی کرد.

 

بازیگر - بازیگر - هنر - جلیلوند - بازیگری - دوره -


:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

منبع خبر: نحوه ثبت نام در مسابقه جادوی صدا

مسابقه جادوی صدا رقابتی است بین بیش از 6500 علاقمند به هنر دوبله که توانایی های خود را زیر نظر داوران و پیشکسوتان هنر دوبله کشور در بوته آزمایش قرار دهند . در مرحله مقدماتی این مسابقه 175 نفر انتخاب شدند. این مسابقه در شهرک سینمایی غزالی و از نیمه دوم فروردین ماه آغاز شد . پیشکسوتانی چون حسین عرفانی ، شهلا ناظریان ، مهوش افشاری و سعید شیخ زاده از 175 نفر برگزیده مرحله نخست, 80 نفر را انتخاب کردند. سه پیشکسوت هنر دوبله کشور نیز چون چنگیز جلیلوند ، نصرالله مدقالچی و مریم شیرزاد 80 نفر برگزیده مرحله قبل را مورد گزینش قرار داده و از میان آن ها 12 نفر انتخاب می شوند. برگزیدگان این مرحله با انتخاب داوران به 3 گروه 4 نفره تقسیم می شوند و جداگانه تحت آموزش قرار می گیرند و به رقابت می پردازند. و البته شایان ذکر است که سری نخست مسابقه جادوی صدا در 28 قسمت 60 دقیقه ای از23 فروردین تا اول خرداد ماه 95 از شبکه سه سیما پخش شد . و اما امسال سری دوم مسابقه جادوی صدا به تهیه کنندگی حسین حسینخانی و کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما در 20 قسمت 60 دقیقه ای، بهار 96 از شبکه سه سیما پخش می شود. طبق اطلاعیه این مسابقه : هنر و فن دوبله و گویندگی فیلم در ایران علاقمندان بی شماری به ویژه در بین جوانان دارد ، با توجه به اهمیت این هنر و خیل مشتاقان دوبله در سراسر کشور و نیز استقبال گسترده مردم و مخاطبان از سری اول برنامه مسابقه جادوی صدا که در بهار سال جاری ( فروردین و اردیبهشت 95 ) از شبکه سه سیما پخش شد ، گروه اجتماعی این شبکه تصمیم به تهیه و تولید سری دوم این مسابقه برای پخش در ایام نوروز ( بهار 96 ) دارد . لذا مانند سری نخست از علاقمندان به شرکت در مسابقه ثبت نام بعمل می آید. ثبت نام • حداقل تحصیلات : دانشجو • این مسابقه محدودیت سنی ندارد • پایان مهلت ثبت نام 10 مهر ماه ضمنا برنامه جادوی صدا و شبکه سه سیما هیچگونه تعهدی برای جذب و بکارگیری شرکت کنندگان در مسابقه نخواهد داشت . اما سازمان صداوسیما صرفا در صورت نیاز می تواند به تشخیص کارشناسان خود از بین شرکت کنندگان ، برخی از ایشان را برای همکاری موردی انتخاب نماید .

نحوه ثبت نام و شرکت در مسابقه جادوی صدا ثبت نام و ارسال آثار به دو صورت امکان پذیر است الف – دوبله به جای بازیگر یا شخصیتی از فیلم هایی که در سایت قرار گرفته . در این بخش شرکت کنندگان باید یک یا چند فیلم از فیلم هایی که در سایت قرار داده شده را دانلود کرده و به جای شخصیت مشخص شده صحبت کنند و فایل صوتی دوبله خود را برای ما ارسال کنند. ب – بخش آزاد در این بخش شرکت کنندگان باید یک دقیقه از یک فیلم دلخواه را جدا کرده و به جای یکی از شخصیت های مورد نظر صحبت کنند و فایل تصویری دوبله خودشان را برای ما ارسال نمایند. حسین خانی درباره جایزه فرد برنده توضیح داد : برنده نهایی قرار نیست جایزه ویژه ای دریافت کند، اما مدیران تلویزیون بدشان نمی آید از استعداد و توانایی برخی از بهترین های این مسابقه در واحد دوبلاژ استفاده کنند. حسین خانی همچنین در خصوص جوایز این مسابقه گفته است : ما برای برنده جایزه نقدی درنظر نگرفته ایم و حتی بار ها در فراخوان برنامه اعلام کرده ایم که این برنامه صرفا یک مسابقه تلویزیونی است که به هیچ عنوان تعهدی برای استخدام و همکاری با برگزیدگان نداریم . شرکت کنندگان هم این موضوع را میدانند و قبول کرده اند . برای بسیاری از آن ها جایزه اهمیتی ندارد و همین که فرصتی برای نمایش توانایی های خود داشته باشند، راضی هستند. مسابقه « جادوی صدا » را می توان نوعی آموزش تلویزیونی برای دوبله هم دانست . شرکت کنندگان در این برنامه دوبار مرحله آموزش دوبله می گذرانند؛ شرکت کنندگان پیش از شروع تصویربرداری در یک کارگاه چهار روزه شرکت کردند . این کارگاه آموزشی که با مدیریت سعید مظفری دوبلور پیشکسوت کشورمان برگزار شد، برخی مطالب آموزشی در اختیارشرکت کننده گان قرار گرفت و برخی مطالب نیز در جلسات تکنفره مطرح شد . همچنین چهار نفر برگزیده در مرحله نیمه نهایی، پیش از رقابت در این مرحله یک دوره آموزشی کوتاه با حضور زهره شکوفنده و محمود قنبری را پشت سر می گذارند. و در مسابقه « جادوی صدا » به عنوان یک مسابقه استعدادیابی، مخاطبان در هنوز سهمی در انتخاب بهترین ها ندارند . به گفته حسین خانی، مشارکت مخاطبان نیز مد نظر بوده و به این منظور یک اپلیکیشن هم طراحی شد، اما ملزم به پخش مستقیم برنامه است تا مخاطبان بتوانند هر هفته در انتخاب بهترین ها شرکت کنند و برگزاری یک مسابقه دوبله به صورت زنده کار ساده ای نبود.به نظر می رسد تماشاگران باید به انتخاب های داوران و متخصصان دوبله رضایت دهند اما تهیه کننده این برنامه امیدوار است در مرحله نیمه نهایی شرایطی فراهم شود که تماشاگران هم بتوانند در انتخاب دوبلور منتخب خود سهم داشته باشند . این موضوع در دست بررسی است و از آنجا که هنوز مرحله پایانی تصویربرداری نشده، فرصت برگزاری رقابت های مردمی وجود دارد.

 

داوران این مسابقات : منوچهر والی زاده مینو غزنوی فریبا رمضان پور ژرژ پطرسی مریم شیرزاد منوچهر زنده دل سعید مظفری نصرالله مدقالچی بهرام زند جلال مقامی شهلا ناظریان چنگیز جلیلوند زهره شکوفنده حسین عرفانی



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی
هدف « جادوی صدا » تکریم پیشکسوتان عرصه دوبله است حسین حسین خانی تهیه کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه و مسابقه تلویزیونی « جادوی صدا » گفت : بعد از تغییرات مدیریتی، آقای پورمحمدی معاون سیما و میرحسینی مدیر شبکه سه، ایده اولیه برنامه را مطرح کردند . هدف این برنامه تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه دوبله است. وی ادامه داد : فروردین 94 با من صحبت کردند و با فراخوانی که در سایت شبکه سه دادیم، 8000 نفر برای این مسابقه ثبت نام کردند و 12 فیلم دو دقیقه ای را برای دوبله در سایت قرار دادیم و طی چهار ماه داوری حدود 200 نفر را انتخاب کردیم و بعد از یک هفته کلاس، 54 نفر برای مسابقه جلوی دوربین تلویزیونی انتخاب و حاضر شدند. تهیه کننده این برنامه عنوان کرد : یک ماه برای افراد انتخاب شده، کارگاه آموزشی با حضور سعید مظفری برگزار کردیم که بخش هایی از آن را در برنامه پخش می کنیم و شرکت کنندگان به دو گروه 27 نفره آقا و خانم تقسیم شدند . بعد از مرحله اول 9 نفر به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند و در نیمه نهایی، 3 خانم و 3 آقا حضور دارند و در فینال از هر گروه دو نفر حضور خواهند داشت. وی تصریح کرد : اما قبل از برگزاری فینال برای آن ها کلاس آموزشی برگزار کردیم. وی در خصوص استقبال مردم از این برنامه بیان کرد : تصور چنین استقبالی را از طرف شرکت کنندگان نداشتیم؛ اما مدیران اعلام کردند که علاقه مندان این رشته بسیار هستند و با این برنامه می توانند خودشان را محک بزنند . در هر برنامه از یکی از پیشکسوتان عرصه دوبله تجلیل و تکریم می کنیم . همچنین یادی از درگذشتگان این عرصه می کنیم . با این برنامه تلاش می کنیم قدردانی برای عزیزان عرصه دوبله داشته باشیم.

مسابقه جادوی صدا ثبت نام برای مسابقه دوبله جادوی صدا ثبت نام در جادوی صدا

وی عنوان کرد : داوری آقایان به عهده خانم غزنوی، مریم رمضان پور و منوچهر والی زاده است . برای خانم ها هم مریم شیرزاد، منوچهر زنده دل داوری اصلی را برعهده دارند . همچنین از دیگر داوران این برنامه جلال مقامی، بهرام زند، زهره شکوفنده و محمود قنبری هستند. حسین خانی خاطرنشان کرد : در پایان از از اعتماد مدیران شبکه، آقای کریمان فارسیجانی مدیر دوبلاژ و عوامل برنامه « جادوی صدا » تشکر می کنم. سعید مظفری که مدیریت کارگاه آموزشی مسابقه « جادوی صدا » را به عهده داشته، معتقد است برگزاری مسابقه در حوزه دوبله حتما جذاب است اما اگر قرار باشد از بین شرکت کنندگان افرادی وارد دنیای دوبله شوند، لازم است فرصت آموزش و تمرین بیشتر برای برگزیدگان فراهم شود.این پیشکسوت عرصه دوبله، درباره شرکت کنندگان در مسابقه « جادوی صدا » گفت : در میان آن ها افرادی با توانایی های متفاوت دیدم، اما مساله اصلی اینجا بود که بسیاری از آن ها نقش هایی را دوبله می کردند که متناسب با صدایشان نبود به نظرم بهتر است این افراد در کنار هنرمندان دوبله این حرفه را بیاموزند و به مرور زمان با تمرین های مناسب حرفه ای بشوند.به اعتقاد مظفری در چنین مسابقه ای، جایزه و برنده شدن ملاک نیست و شرکت کنندگان ترجیح می دهند جذب بازار کار شوند و این جز با تمرین و تلاش مستمر به نتیجه نمی رسد. مسابقه جادوی صدا ثبت نام برای مسابقه دوبله جادوی صدا ثبت نام در جادوی صدا تست بازیگری پرویز شهبازی برای فیلم جدیدش/علاقمندان دختر ۱۷ تا ۲۱ سال این فرصت را از دست ندهند

پرویز شهبازی سه سال بعد از درام موفق “دربند” این روز ها درگیر پیش تولید تازه ترین کارش “نسیم” است.

به گزارش سینماژورنال تهیه کنندگی فیلم تازه شهبازی را مسعود ردایی است که به تازگی تولید یک کمدی به نام “سه بیگانه در سرزمین ناشناخته” را انجام داده بود.

ردایی به شدت به فیلمنامه “نسیم” شهبازی علاقه پیدا کرده است و از همین سرگرم جمع آوری ابزار و لوازم موردنیاز برای تولید است.

انتخاب دو بازیگر دختر با تست بازیگری

شهبازی در “نسیم” نیز به مانند دیگر کارهایش قصد دارد بازیگران نقش اصلی را که دو دختر هستند از میان چهره های ناشناخته علاقمند به بازیگری انتخاب کند.وی به همراه گروهش با برگزاری یک سری تست بازیگری، بازیگران نقش اول را که باید در رده سنی ۱۷ تا ۲۱ سال هستند انتخاب خواهد کرد.تاکنون حضور هومن بهمنش به عنوان تصویربردار و مجید گودرزی به عنوان مدیر تولید قطعی شده است.“نسیم” داستان یک سرباز آمریکایی است که از روی یک ناو آمریکایی به خلیج فارس افتاده و موج او را به ساحل ایران انداخته است . یک مرد جنوبی این سرباز زخمی را پیدا و مدتی از او نگه داری می کند و بعد به اقتضای داستان به عنوان یک دوست او را به سمت تهران می برد.در این سفر سرباز آمریکایی با دو دختر برخورد می کند و به واسطه آن ها با فرهنگ و مردم ایران آشنا می شود . این سرباز در تهران دوستان جدیدی می یابد و برای پیدا کردن راه حلی برای رفتن به آمریکا از آن ها کمک می گیرد.تجربه نشان داده که حاصل کار شهبازی در “نسیم” هم مطمئنا در حد و اندازه های آثار قبلی او “دربند” و “عیار۱۴” خواهد بود و البته که درست مانند “دربند” که چهره ای نو به نام نازنین بیاتی با آن به سینما معرفی شد و این روز ها پرکار هم هست بازیگرانی که برای “نسیم” انتخاب میشوند هم خواهند توانست خیلی زود به بازیگرانی قابل اعتماد در سینمای ایران بدل شوند.پس علاقمندان دختر بازیگری که در محدوده سنی ۱۷ تا ۲۱ سال هستند این فرصت را از دست ندهند و حتما اگر در خود استعدادی می بینند به سراغ تست شهبازی بروند.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

چه کسانی به مرحله نهایی خنداننده شو می رسند؟ شب گذشته برنامه خندوانه میزبان شرکت کننده های استندآپ کمدی بود. در ابتدای برنامه احسان کرمی آرای مردمی برگزیدگان مرحله دوم خنداننده شو را اعلام کرد. از میان 12 نفر مرحله دوم، هفت نفر « رضا بهمنی، محمد معتضدی، علی ضیایی، سیده مریم کشفی، مجید افشاری، میثم درویشان پور، سیده زینب موسوی » به طور مستقیم به مرحله بعد راه پیدا کردند . همچنین، فرهاد معین زاده و بهنام قاسمی حذف شدند. البته از بین سه نفر حسین شاهرخ نیا، آرزو صراف رضایی و بهزادقدیانلو قرار است یک نفر دیگر هم به همراه هفت نفر به مرحله سوم راه پیدا کنند. در این مرحله سیده مریم کشفی با806/818، میثم درویشان پور با 781/861 و مجید افشاری با 734/089 بیشترین رأی را کسب کردند. شب گذشته حسین شاهرخ نیا، آرزو صراف رضایی و بهزادقدیانلو برای رسیدن به مرحله بعدی استندآپ کمدی اجرا کردند. بهزادقدیانلو پیرامون تست بازیگری استندآپ اجرا کرد و مربیان نسبت به اجرای او نظرات خوبی داشتند. آرزو صراف رضایی پیرامون موضوع خواهر شوهر استندآپ خود را اجرا کرد و مربیان نسبت به اجرای او نظراتی مبنی بر تکراری بودن موضوع داشتند اما فرم و طراحی را خوب دانستند. حسین شاهرخ نیا نیز استندآپ خود را درباره فضای مجازی اجرا کرد که مورد قبول مربیان قرار گرفت. قرار است مخاطبان از بین این سه نفر یک نفر را انتخاب کنند. در بخش پایانی احسان کرمی قرعه کشی مرحله سوم را انجام داد . در این مرحله چهار گروه دو نفری مسابقه خنداننده شو را برگزار خواهند کرد. اعضای این چهار گروه عبارتند از : گروه اول میثم درویشان پور، سیده زینب موسوی- گروه دوم سید مریم کشفی و برگزیده سه نفر باقی مانده- گروه سوم رضا بهمنی، محمد معتضدی و گروه چهارم مجید افشاری، علی ضیایی

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

شب گذشته برنامه دورهمی میزبان مهرداد صدیقیان بازیگر سینما و تلویزیون بود

این بازیگر درباره ورود خود به عرصه بازیگری بیان کرد : از کودکی تئاتر مدرسه و غیرحرفه ای بازی می کردم . همیشه روزنامه و مجله سینمایی می خواندم . در خانواده ما کسی در این حوزه فعالیت نداشت اما من علاقه بسیاری داشتم تا اینکه در یکی از روزنامه ها آگهی تست بازیگری دیدم، بعد از تماس و هماهنگی رفتم و تست دادم یکی از آن ها به من گفت که در دفتر دیگری برای پروژه ای تست می گیرند من آنجا هم تست دادم. وی ادامه داد : فردا به من زنگ زدند و دو پروژه هم برای نقش اصلی قبول شدم . خدا را شکر می کنم که این اتفاق برایم افتاد . با فیلم سینمایی « عصر جمعه » به کارگردانی مونا زندی و تهیه کنندگی جهانگیر مؤثری کار خود را شروع کردم و بعد از این فیلم در « اتوبوس شب » بازی کردم.بازیگر سریال « مدینه » عنوان کرد : بعد از فیلم « اتوبوس شب » پبشنهاد زیادی داشتم اما زمانی بود که من از دوره نوجوانی به جوانی تغییراتی در خود می دیدم . در انتخاب های خود وسواس دارم اما اشتباهاتی هم داشتم. البته در فیلم « اتوبوس شب » حس و حالی داشتم که بعد این سال ها هنوز تجربه نکردم . در ضمن من تجربه بازی کنار مرحوم شکیبایی داشتم که بهترین تجربه بازیگری من بود.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

تست دوبله بهترین راه ورود یه دنیای صداپیشگی

تست دوبله,آموزش دوبله, تست گویندگی و اجرا,آموزش گویندگی و اجرا

وقتی صحبت از دوبلوری، گویندگی یا مجری گری می شود یك علامت سوال در ذهن خیلی از دوستداران این هنر ها پیش می آید كه من چه خصوصیاتی باید داشته باشم تا بتوانم برای ورود به این عرصه اقدام كنم؟ این مطلب پاسخی به این سوال ماست. بدیهی است كه داشتن صدای خوب مربوط به ژنتیك است و كسی صدا را به وجود نمی آورد . اگر این صدا خوب باشد كه نعمت بزرگی به حساب می آید ولی هر صدای قابل قبولی را می توان پرورش داد تا به حد ایده آل برسد . به طور مثال، كسی كه خوب ویولن می نوازد از بدو تولد كه نمی توانسته این كار را انجام دهد و حتما تحت آموزش قرار گرفته و به كمك تمرین و البته با استعدادی كه در او بوده توانسته خوب بنوازد . صدا هم همین طور است یك فرد علاقه مند می تواند با آموزش صحیح، تمرین و مهارت به موفقیت برسد. تست دوبله,آموزش دوبله, تست گویندگی و اجرا,آموزش گویندگی و اجرا به جرات می توان گفت كه آموزش گویندگی و تست دوبله در این راستا نقش مهم و اساسی دارد البته آموزشی كه تاثیرگذار باشد و بتواند هنرجو را به سمت پیشرفت سوق دهد چون به گفته استادان، بوده اند كسانی كه از صدای متفاوتی برخوردار بوده اند و وارد كار شده اند ولی به دلیل نداشتن مهارت و تكنیك لازم خیلی زود از كار بیرون آمده اند یا عده ای كه خیلی پشتكار و علاقه داشته اند، بعد از این كه متوجه شده اند نمی توانند بدون داشتن تكنیك به كار خود ادامه دهند به آموزشگاه ها مراجعه كرده و شروع به یادگیری اصولی دوبله و گویندگی كرده اند . پس اگر احساس می كنید علاقه و صدای قابل قبولی دارید می توانید از آموزشگاه های هنری كه این رشته ها را دارند تست دوبله دهید و یادگیری گویندگی و اجرا و دوبله را شروع كنید. تست دوبله,آموزش دوبله, تست گویندگی و اجرا,آموزش گویندگی و اجرا به تازگی به دلیل علاقه و استقبال جوانان به مجری گیری، گویندگی و دوبلوری شاهد به وجود آمدن موسسات زیادی در گوشه و كنار شهر هستیم كه تبلیغات آن ها را می توان در خیابان ها، مطبوعات یا به در و دیوار دید كه بعضی از آن ها با استفاده از نام گویندگان و دوبلوران معروف و صاحب نام می خواهند، گوی رقابت را از دیگران بربایند اما با گرفتن شهریه های چندصدهزار تومانی ممكن است وعده های شان را عملی نكنند . نورپردازی، فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی، ساعت های آموزشی، اتاق فرمان و استودیو و مهم تر از همه سطح معلومات و تجربه مربیان را می توان جزو فاكتورهای اساسی برای انتخاب یك آموزشگاه خوب و استاندارد قرار داد، پس برای انتخاب آموزشگاه باید دقت كرد . مرکز آموزش های عالی آزاد خبر یکی از بهترین گزینه ها در این راستا است. پس از انتخاب آموزشگاه توسط فرد علاقه مند حالا نوبت آموزشگاه است كه به عنوان یك كاتالیزور عمل كند . به این صورت كه از هنرجویان یك تست صدا به عمل می آید و به هر یك از آن ها متنی داده می شود تا بخوانند و تست گیرنده كه معمولا از اساتید متبحر است افرادی را كه صدای قابل قبولی دارند را انتخاب می كند تا در دوره های آموزشی شركت كنند . بسیاری از صدا ها خوب هستند و هیچ گاه نمی توان 2 نفر را با صدای كاملا مشابه پیدا كرد و برای گویندگی این صدای واقعی خود فرد است كه بهترین است و به وسیله تست دوبله این توانایی مشخص می شود . بعضی از علاقه مندان تلاش می كنند تا صدای خود را شبیه گویندگان سرشناس كنند تا از این راه صدای خود را موجه جلوه دهند كه این اشتباه بزرگی است . زیرا اول مخاطبان متوجه این امر شده و دوم این كه فرد نمی تواند طبیعی باشد و از تمام پتانسیل های موجود در خود استفاده كند. تست دوبله,آموزش دوبله, تست گویندگی و اجرا,آموزش گویندگی و اجرا

 

 

تست گویندگی - تست گویندگی - تست گویندگی - مریم شیرزاد - تست بازیگری - کلاس آموزش - تست دوبله - تست بازیگری - دوره ها - مجری گری - بازیگری - بازیگر - بازیگر - هنرجویان - آموزش - آموزش - آموزشی - کارگاه - کلاس - کارگاه - هنرمند - هنر - نور - مجری - صدا - سینما - تلویزیون - تصویر - تست - تبلیغات - بازیگری - اجرا - دوره - دوبله -


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

 

10 نکته کاربردی برای اجرای یک استند آپ کمدی بی نقص

آموزش استند آپ کمدی کلاس استند آپ کمدی دوره آموزشی استند آپ کمدی

1.قبل از اجرا حتما در مورد موضوعات خنده دار و جالب توجه جستجو کنید

نکات و مواردی که در رابطه با استند آپ کمدی پیدا می کنید خیلی برای شما در این راستا مفید خواهند بود . حتی سعی کنیدکه چندین مورد از نمایش های استند آپ کمدی دیگران را تماشا کنید؛ اما به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر نمایش استند آپ کمدی سایرین را ببینید انجام یک کار جدید و غیر تکراری سخت تر خواهد شد . از دوستان خود بخواهید که برایتان داستان های خنده دار و یا جوک تعریف کنند . سپس به آن ها کمی کشش بیشتری بدهید و سعی کنید جالب ترشان کنید . توجه داشته باشید که برخی از کمدین ها حتی از ترسناک ترین چیزهایی که برای آن ها اتفاق افتاده است به خوبی به عنوان سوژه استفاده می کنند .

2 . پیدا کردن یک کلوپ کمدی یا هر مکان دیگری که بتوانید در آن اجرا کنید

مثلا شما ممکن است دوستان زیادی در فیس بوک داشته باشید . اغلب صف انتظار برای شرکت در کلوپ های اجرای زنده طولانی است . بنابراین اگر نتوانستید هیچ کلوپی را برای اجرا پیدا کنید؛ می توانید نگاه خود را به مدارس ، نمایش های استعداد یابی و یا هر جای دیگری که مخاطب داشته باشد معطوف کنید . همیشه سعی کنید برای افراد جوک بگویید حتی اگر آن ها تا حدودی با شما غریبه هستند . سعی کنید همواره چیز های طنز آمیز بگویید . اولین چیزی که به ذهنتان می رسد را به بهترین نحو ممکن بگویید . همیشه نگرش مثبت نسبت به دیگران و خنداندنشان داشته باشید .

3 . تمرین، تمرین، تمرین

سعی کنید با صدای بلند صحبت کنید . ممکن است در ابتدا فکر کنید که این کار برای دیگران ناراحت کننده است؛ اما این به اعتماد به نفس شما و شنیدن صدای خود در میان خنده ها و هیاهوی مردم کمک خواهد کرد . سعی کنید خودتان در تنهایی و یا در مقابل مدیر کلوپتان اجرا کنید . از درخواست دوستانتان برای تماشای تمرین خود اجتناب کنید؛ چرا که ممکن است آن ها حرکات کمدی شما را در بیرون انتشار دهند . به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر تمرین کنید اجرایتان بهتر خواهد شد . تمرین و پشتکار بسیار مفید و کاربردی است .

4 . وقتی روی صحنه هستید مطمئن باشید که مخاطبان شما همه آنچه می گویید را به راحتی می شنوند

گوش دادن به صدای دیگران و توجه به حرکات دیگر اجرا کنندگان مهم است . باید توجه کنید که کمدین های استند آپ میکروفون را در زمان اجرا کجا نگه می دارند . توجه به صدا و بازخورد مردم از آن نیز حائز اهمیت است .

5 . به زمان بندی اجرا توجه داشته باشید

بسیاری از کمدین ها برای اطلاع از پایان یافتن زمان اجرایشان ساعت ویبره دار دارند . به این ترتیب بدون هیچ آلارمی آنان متوجه می شوند که وقت اجرا به پایان رسیده است .

6 . یک دفتر داشته باشید که در آن تاریخ اجرا ها و این که چه کار هایی انجام داده اید را یادداشت کنید

نکته جالب در مورد داشتن یک دفتر زمان بندی ( datebook ) این است که اگر برخی از کلوپ ها با شما تماس بگیرند و از شما درباره اینکه چه کارهای کمدی می توانید انجام دهید بپرسند؛ شما می توانید بگویید "اوه، من باید datebook خودم رو بررسی کنم" . سپس آن ها با خود فکر می کنند که "اوه شما یک datebook دارید؛ بنابراین باید بسیار موفق باشید."

7 . هر چیزی که فکر می کنید می تواند کار را جالب تر و خند دارتر کند را دوباره بنویسید

این کار واقعا حیاتی است . اگر واقعا فکر می کنید که یک اجرای کمدی نیاز به طراحی و کار بیشتری دارد؛ مواردی را که فکر می کنید آن را جالب می کند به آن اضافه نمایید .

8 . درباره فیدبک ( بازخورد ) کار خود از دیگران سوال کنید

سعی نکنید بازخورد کار را نادیده بگیرید . پیشنهادات و انتقادات را بپذیرید . به یاد داشته باشید که نظرات مهم و گاهی سازنده نیز هستند . از خود سوال کنید که چرا چنین چیزی به من پیشنهاد داده شد و یا چرا از من انتقاد شد و با بکارگیری فکر خود آن ها را مدیریت کنید .

9 . برای انتقادات حاضران آماده باشید

شما باید همچون یک کودک انعطاف پذیر باشید و از نظر دیگران دلسرد و ناراحت نشوید . ممکن است از نظر بعضی ها کارهایتان اصلا جالب نباشد . یا ممکن است از نظر آن ها شما اصلا بامزه نباشید . این ممکن است برای هر کسی و در هر زمانی اتفاق بی افتد . ستاره های بزرگ معمولا از انتقادات مردم ناراحت می شوند اما باز هم با ملایمت و نرمی همه چیز را پشت سر می گذارند . به همین خاطر است که آن ها به شهرت زیادی می رسند . اگر می خواهید یک استندآپ کمدین ستاره و پرطرفدار شوید باید در مقابل انتقادات دیگران مقاوم و انعطاف پذیر باشید . وقتی که به شما از جانب مخاطبان انتقاد می شود سه راه در پیش رو دارید . راه اول این است که آن انتقاد را نادیده بگیرید؛ کاری که اغلب کمدین های جدید انجام می دهند . دومین و سومین راه با هم پاسخگوی این موضوع هستند . اگر از سوی مخاطبان به شما توهین شخصی صورت گرفت با پرخاشگری فقط وجهه خود را پایین می آورید، به جای این کار خود را فردی موفق در کارتان نشان دهید . به این ترتیب نظر آنان تغییر خواهد کرد . اگر شخصیتی شیرین و دوست داشتنی از خود نشان بدهید مردم در انتقاد های بعدی از شما تجدید نظر می کنند .

10.موضوعات مهم روز را در اولویت موضوع استند اپ خود قرار دهید

استندآپ کمدی ها علاوه بر این کمدی های انتقادی اند؛ به هیچ چیز قاعدتا رحم نمی کنند . هیچ کس نمی تواند از دست شان فرار کند؛ چون بالاخره یک جا گیرش می آورند و حسابی خدمتش می رسند . کافی است چشم بگردانند و ببینند سیاستمداری دارد حرف های عجیبی می زند، حتما در اجرای بعدی به این حرف ها اشاره می کنندو حرف هایی را که احتمالا خیلی ها نشنیده و نخوانده اند یابی اعتنا از کنارش رد شده اند یادآوری می کنند .

آموزش استند آپ کمدی کلاس استند آپ کمدی دوره آموزشی استند آپ کمدی

 

معرفی استندآپ کمدی

استند آپ کمدی سبکی از کمدی ست که در آن کمدین در برابر بینندگانش می ایستد و مستقیم با آن ها صحبت می کند . استند آپ کمدی مثل یک تئاتر با اجرای یک نفره است با این تفاوت که آن یک نفر معمولا نقشی بازی نمی کند و هدف از سخنان در درجه اول خنده بینندگان است . روش های استندآپ کمدین ها با یکدیگر بسیار متفاوت است . از روش بمباران جوک های کوتاه پشت سر هم مثل کارهای جیمی کار تا داستان های طولانی لنی بروس یا سبک روایت گفت وگویی ادی ایزارد . برخی از کمدین ها از موسیقی، ابزار تئاتر یا حتی شعبده هم استفاده می کنند . استند آپ معمولا در کلوب های کمدی، بارها، کلوپ های شبانه، کالج ها و تئاتر ها اجرا می شود و از طریق اینترنت یا تلویزیون یا دی وی دی پخش می شود . این ژانر هنری به دلیل ارتباط مستقیم با تماشاگر معمولا کمتر تحت تاثیر سانسور رسانه ای قرار می گیرد و به این ترتیب آرام آرام تبدیل به یک ژانر منتقد و حتی اعتراضی شد و سبک های مثل استندآپ کمدی سیاه هم که با خنده و طنز سعی در نشان دادن مشکلات جامعه داشت ظهور کرد و اتفاقا بسیار هم موفق بود . از آنجا که به شکل خنده داری خندیدن به فلاکت ها و نقطه ضعف ها و بدبختی بسیار راحت تر است و کمدین های سیاه کارهای شان معمولا طنز بیشتری دارد . بسیاری از مسائل ناگفته یا ممنوع در اجراهای استند آپ به راحتی بیان می شود . البته هزینه هایی هم برای کمدین ها داشته است . زندان رفتن لنی بروس به خاطر استفاده از زبان شنیع و دستگیر شدن جرج کارلین به خاطر جوک معروف « هفت کلمه که نمی توانیم در تلویزیون بگوییم » از نمونه های مشهور آن است.

آموزش استند آپ کمدی کلاس استند آپ کمدی دوره آموزشی استند آپ کمدی

اصول یک استند آپ کمدی موفق

شاید شما هم آدم هایی را دیده باشید که حتی وقتی بی مزه ترین جُک های دنیا را تعریف می کنند بلدند دور و بری های شان را بخندانند و حتما به آدم هایی هر برخورده اید که بامزه ترین جک های دنیا را به بی مزه ترین شکل ممکن تعریف می کنند.

ارزش و اهمیت استندآپ کمدی به این است که نویسنده و کارگردان و بازیگر یکی هستند . کمدین ایده هایی به ذهنش می رسد که می شود آن ها را در قالب یک روایت کمدی برای تماشاگرانی که روی صندلی ها لم داده اند تعریف کرد . هیچ ایده ای به تنهایی کافی نیست . باید پرداخت درستی داشته باشد و کمدی بودنش به چشم بیاید . این است که استندآپ کمدین های مشهور معمولا داستان گوهای خوبی هستند . خوب بلدند همه چیز را تعریف کنند . سرگرم کردن تماشاگران را بلدند و از پس تعریف هر داستانی هم بر می آیند.

در استندآپ کمدی درست تعریف کردن ایده های بامزه از خود ایده ها مهم تر است . مهم این است که تماشاگران این کمدی حرف های کمدین را گوش کنند و درست لحظه ای که باید بخندند بزنند زیر خنده و صدای خنده شان سالن را پر کند. هیچ خنده ای در این موارد بی دلیل نیست . بامزه بودن حرف هایی که از دهان کمدین بیرون می آید معمولا ایده های تلف شده دیگر را می پوشاند و هیچ تماشاگری هم بعد از این که از سالن بیرون می آید به این فکر نمی کند که چندایی از ایده ها و جک ها بی مزه بوده اند؛به این فکر می کند که چه جک های بامزه ای شنیده و چند تا از این جک ها را می تواند برای دوستان دیگرش تعریف کند . استندآپ کمدی های وودی آلن را اگر ببینیم تازه معلوم می شود که داستان از چه قرار است و تازه می فهمیم که آدم ها یا بامزه اند و استعداد بامزگی دارند یا کلا به درد این کار نمی خورند و باید برند سراغ کاری دیگر؛ کاری که نیازی به تعریف کردن جک ها و ایده های بامزه نداشته باشد. وودی آلن از این نظر واقعا کم نظیر است . خوب معلوم است که ایده ای به ذهنش رسیده؛ یا آن طور که خودش می گوید جرقه ای در ذهنش زده می شود و نمی داند چرا ایده ای که به ذهنش رسیده شکل کمدی به خود می گیرد . ظاهرا تماشای یکی از استندآپ کمدی های مورت سال بوده که او را به اجرا ها تک نفره علاقه مند کرده؛ به این که راه درست شاید همین اجرای تک نفره باشد . ایده هایی را در ذهن پرورش می دهی . بعد آن ها را با هم ترکیب می کنی و از دل این ترکیب می رسی به چیزی تازه؛ رواتی که می شود برای دیگران تعریفش کرد اما هیچ چیز قطعی نیست . همه چیز بستگی دارد به صحنه ای که روی آن ایستاده ای . به تماشاگرانی که روی صندلی های شان نشسته اند و با چشم های شان تو را می پایند . قرار است عبوس ترین و تلخ ترین تماشاگر سالن را هم به خنده بیندازی . کار ساده ای هم نیست وقتی همه جک های جهان را ظاهرا قبل از این شنیده اند و توقع بیش تری دارند. کاری که وودی آلن معمولا پیشنهادش می کند سرزدن به اخبار و جست و جوی چیزهایی است که معمولا بی اعتنا از کنارشان رد می شویم . همیشه خبرهایی هستند که کسی نمی خواندشان؛یا دقیق نمی خواندشان . درست همین خبر ها هستند که می شود از دل شان ایده ای برای استندآپ کمدی بیرون کشید و البته این چیز ها را با چند حکایت ازلی ابدی پیوند دارد؛ رابطه زن و شوهرها؛ زندگی های به هم ریخته؛ گرانی؛ بی پولی؛ فنجان قهوه ای که هنوز اولین قُلُپ را نخورده اید می افتد روی زمین و هزار تکه می شود؛ دست نوشته های تان که فکر کرده اید بهترین کمدی دنیا است ولی در غیاب تان خانواده گرامی به جای کاغذ باطله از آن ها استفاده کرده اند و هزار چیز دیگر که در زندگی پیش می آید . این است که وودی آلن گاه و بی گاه گفته است زندگی روزمره یک جور کمدی است که هرچه پیش تر می رویم ترسناک تر می شود.

فراخوان بازیگری سحر قریشی برای فیلم تشویش

سحر قریشی بازیگر زن کشورمان در صفحه شحصی خود فراخوان بازیگری و انتخاب بازیگر زن و مرد برای فیلم سینمایی تشویش را منتشر کرد.فیلم سینمایی تشویش به کارگردانی مهدی گلستانه قرار است برای انتخاب بازیگر تست بگیرد و به همین منظور فراخوان بازیگری در همیت رابطه منتشر شده است که سحر قریشی این فراخوان بازیگری را در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

گفتنی است که پیش از مهدی گلستانه در مصاحبه با خبرگزاری مهر از احتمال انتشارفرخوان تست بازیگری برای فیلم سینمایی تشویش خبر داده بود . کارگردان فیلم « نقطه کور » به فعالیت برای ساخت یک اثر سینمایی دیگر اشاره کرد و توضیح داد : به زودی درخواست پروانه ساخت یک فلیم سینمایی بلند را خواهم داد . طرح این فیلم که فعلا « تشویش » نام دارد از خودم بود و یک تیم نویسنده مشغول نگارش فیلمنامه هستند . وی با اشاره به موضوع این فیلم که برای جوانان ساخته می شود، یادآور شد : در این فیلم از بازیگران تازه کار و در حدود ۲۱ سال استفاده می شود و چون در سن و سال مورد نظر بازیگر نداریم احتمالا به زودی فراخوانی برای تست بازیگری می دهیم . « تشویش » به دغدغه های اجتماعی جوانان می پردازند و من خواستم بعد از « نقطه کور » که بحران هایی را در بزرگسالی نشان می دهد در نقطه مقابل، جوانان را هم ببینم و حالا مشکلات نوجوانانی که می خواهند بعد از کنکور و در ابتدای جوانی وارد اجتماع شوند، بررسی کنم . این کارگردان درباره اینکه در معضلات مورد نظرش ازدواج چقدر نقش دارد، اظهار کرد : رنج سنی شخصیت های این فیلم پایین تر از ازدواج است و نسل امروز دغدغه های دیگری دارند که درگیر آن ها هستند مثلا شتاب برای موفق شدن و یک شبه ثروتمند شدن از جمله این مسایل است.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

دسته بندی انواع گونه های بازیگری سینما

بازیگر شخصیت

بازیگری است که می کوشد شخصیتی خلق کند که آمیزه ای از روان و روح خود و روح پرسونا نوشته شده. بازیگران شخصیت می توانند پرسوناهای خویش را پالوده کرده و آن ها را در جلد پرسوناهای جدیدی بپوشانند که کامل و طبیعی و بر اساس واقعیت هستند. اگر چه تماشاگر از وجود بازیگر آگاه است ولی به تصویر شخصیت واکنش نشان می دهد و فورا خود بازیگر را فراموش می کند. بازی داستین هافمن در کابوی نیمه شب ( ساخته جان شلزینگر ) تبدیل درخشان بازیگر به شخصیت است. راتسو یک فرد خوش قلب و کمی عقب مانده است . راه رفتن و طرز حرف زدن و درجه اعتماد عاطفی هافمن او به دیگران همگی انتخابهلی متمایز تصویر سینمایی هافمن هستند. هافمن بیش از اکثر بازیگران دیگر می کوشد یعنی برای هر شخصیتی که بازی می کند یک پرسونای جدید خلق می کند. دوگانگی خلق شده در واکنش تماشاگر دو گانگی ایجاد می کند . پیچیدگی این کنش درونی هم در بازیگر شخصیت و هم در تماشاگر در بعضی از موارد علت شیفتگی ما به بازیگران شخصیت را توجیه می کند و تمایل ما را برای دیدن آن ها در نقش های پیاپی قوت می بخشدما در بسیاری از این شخصیت پردازی های موفق یک مخرج مشترک پیدا می کنیم بر روی دو گانگی بودن و بازی کردن بازیگر ما همزمان یک دو گانگی شخصیت مشاهده می کنیم . هنگامی که به شادی کاذب هافمن در فیلم کابو نیمه شب واکنش نشان می دهیم در آن لحظه از عدم اعتماد به نفس عمیق او نیز آگاه هستیم.

بازیگر تیپ دومین گونه بازیگر سینما بر اثر قابلیت فیزیکی فیلم و وزن زیبایی شناسانه افراد به کار گرفته شده در آن ، پدید می آید . همانگونه که یک نقاش از طریق فرم ، ترکیب بندی ، رنگ و بافت واکنش بیننده را بر می انگیزد ، حضور فیزیکی بازیگر به همین نحو عمل می کند . این حالت ویژه ، ترکیبی از هوش ، قیافه ظاهری و آسیب پذیری است . دوربین شروع به ضبط این حالات دارد چه بازیگر آگاه باشد چه نباشد ! چهره ، رفتار ها و حال خاص هر کس در سینما می تواند یک زندگی جدا از زندگی فرد یا بازیگر را پدید آورد . لباس ، گریم ، دکور و شرایط تغییر می کند ولی شخصیت و واکنش های او به لحاظ عمق و پیچیدگی به همان صورت باقی می مانند. برخی از منتقدین می گوینند این بستاره های بزرگ بازیگر نیستند. شاید بازیگر تیپ با ویژگی بازیگر یک تیپ معین یا یک نقش خاص ترقی کند و محدود شود . جان وین ، بوگارت یا پیتر لور ، خصوصیات فردی و فیزیکی آن ها از چنان بیان قدرتمندی برخودار است که تقریبا برای تماشاگر غیر ممکن می شود که در یک نقش آ ها خفه بشوند !! عبور از مرز میان بازیگری شخصیت و بازیگری تیپ نیازمند آن است که بازیگر نقشی را پیدا کند که اجازه این عبور را به او بدهد این عبور زمانی حاصل می شود که بازیگر نقشهای متناسب با رفتار ها و مکانیسم های شخص خود پیدا کند . اغلب بازیگران تیپ نمی کوشند آدمهای دیگری غیر از پرسونای سینمایی شان را بازی کنند. بسیاری هم نتوانستند این کار را بکنند. این نمایانگر پیوندی است که میان حالات شخص روی پرده و بیننده وجود دارد . آن ها هرگز نمی توانند شخصیتی خلق کنند اما قادرند از طریق یک سلسله بروزهای عاطفی واقعی و ارگانیک پیشرفت کنند .

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

بازیگرفیزیکی سومین گونه بازیگر سینما ، بازیگر فیزیکی است . این بازیگر کسی که یا تیپی را تجسم می بخشد که در زمان حال برای عموم ایده آل است یا کسی است که دارای اندامی خاص و خارق العاده و یا غیر معمول است . با تماشای این بازیگران در فیلم گاهی ما به علت عدم توانایی آن ها در انجام اعمال یا حتی بیان لغات به نحو قابل باوری بی آنکه بخواهیم بر خود میلرزیم . عمل شخصیت بودرک در تارزان ترکیبی از به دندان گرفتن انگشت و کمی گشاد کردن چشم بود . ما بازیگران فیزیکی را می پذیریم زیرا نگاه کردن به آن ها را دوست داریم . در زندگی خیره شدن به یک زن زیبا یا یک مرد جذاب حاکی از بیشرمی است ولی در یک فیلم بدون ایجاد هیچ گونه محدودیتی به این کار مبادرت می ورزیم . بودرک ، تب هانتر ، جورج همیلتون ، راکوئل ولش ، مرلین مونرو و الیزابت تیلور تصاویر بصری از بازیگران فیزیکی هستند . البته مونرو و الیزابت تیلور از بازیگران صرف فیزیکی فرا تر می روند . تیلور در فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد ؟ یکی از بهترین شخصیت پردازی های طول تاریخ سینما را ارائه داد . بنابراین واضح است که نقش مناسب به هر یک از این تیپ ها ی بازیگری اجازه می دهد تصویری از یک شخصیت را تجسم ببخشند . مونرو در ایستگاه اوتوبوس و ناجور ها و جورج همیلتون در ایول نیول ، در نقش ها ویژگی هایی شخصیتی پیدا کردند که به خوبی با حالت خاص و وزن زیبایی شناسانه شخصیت آن ها منطبق بود . یک نمونه از بازیگران فیزیکی آرنولد شواردزینگر هست که ما همیشه از نگاه کردن به او لذت می بریم . البته آرنولد نیز صرفا بازیگر فیزیکی به شمار نمی آید و بیشتر متمایل به بازیگران تیپ هست.

بازیگر طبیعی چهارمین گونه بازیگر سینما بازیگر طبیعی است . چنین کسی معمولا فردی است که توسط کارگردان از توی خیابان پیدا میشود . اگر چه شخصیت فرد چندان جذاب نیست ولی یک هویت منحصر به فرد است که به درستی در خصوصیات فیزیکی مناسب عینیت پیدا کرده . بعضی از کارگردان همچون فلینی به آن ها لقب حرفه ای تر از حرفه ای داده است . با مشاهده فیلم های فلینی باید قبول کرد که برای هر بازیگری به نهایت دشوار است که لباس به تن کرده و گریم شود و شخصیت را به اندازه فردی که در خیابان پیدا شده ، زنده بازی کند . ساترلند کسی است که کار خود را در فیلم کازانوی فلینی آغاز کرد . بازیگر طبیعی وقتی موفق است که کارگردان او را در مقابل دوربین آزاد و ر ها کند

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

 

استند آپ کمدی - تست بازیگری - تست بازیگری - استند آپ - بازیگری - بازیگر - بازیگر - آموزش - خبر - تصویر - تست - بازیگری -


:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

 

آشنایی با هنر عکاسی تبلیغاتی و نکات مهم آن

عکاسی یکی از عناصر مهم در موفقیت کمپین های تبلیغاتی به شمار می آید . عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از عکاسی به شمار می آید که در آن عکاس باید با استفاده از وسایل عکاسی مناسب و نورپردازی ماهرانه به نمایش دقیق، واضح و موثر از ظاهر محصول مورد نظر بپردازد . هر نوع عکسی که در زمینه معرفی، تبلیغ و یا فروش محصولی گرفته شده باشد جز عکاسی صنعتی محسوب می شود . در عکاسی تبلیغاتی عکاس باید بر مبنای هدف صاحبان کسب و کار بر نشان دادن محصول و یا ایده ی فعالیت آن ها به طور موثر برای جذب بیننده به تصویر و نشان دادن اطلاعات ظاهری کامل کوشش کافی را به عمل آورد . برای انجام این کار به نحوه احسنت عکاس باید اطلاعات تکنیکی و تجربی کافی در عکاسی پرتره، عکاسی اجسام بی جان، عکاسی معماری و عکاسی تبلیغاتی و تصویر سازی داشته باشد . در ادامه قصد داریم تا شما را با نکاتی که می تواند در این نوع از عکاسی کمک کننده باشد آشنا سازیم.

۱- مشخص کردن استراتژی

در این مرحله عکاسان باید به طراحی یک استراتژی خلاصه و فشرده از آنچه عکس به بیننده منتقل خواهد کرد و شیوه ای که این انتقال صورت می گیرد، بپردازند . عکاس باید به خوبی از هدف خط تولید آن کسب و کار خاص از تولید محصول نهایی آگاه باشد تا پیام را به خوبی انتقال دهد . استراتژی شما می تواند از یک ایده اولیه ساده شروع شود و در یک مسیر خوب کامل شده و یک تصویر خلاقانه را رقم بزند.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

۲- تهیه ی وسایل مورد نیاز و صحنه پردازی

بعد از اینکه استراتژی مشخص شد نیاز است تا امکانات مورد نیاز برای نورپردازی، صحنه آرایی و عکاسی تهیه شود . یکی از رموز موفقیت عکاسان در زمینه تبلیغات داشتن ابزار ها و فضاهای مناسب است . لوکیشن مناسب مورد نظر باید پیدا گردد اگر قصد دارید از مدل های بی جان استفاده کنید باید آن ها را انتخاب کرده و چیدمان مناسب برای آن ها را پیدا کنید . استفاده از مدل های زنده مهارت بیشتری را طلب می کند چرا که آرامش و حس مربوط به ایده ی عکس را باید در چهره ی آن ها القا کنید و دقت داشته باشید تا مدل شما بهترین ژست مربوط به موضوع را دارد تا تاثیرگذاری و جذابیت کافی را برای بیننده ایجاد کند . قرار دادن تمامی عناصر کنار هم به بهترین نحو مناسب با پیام تبلیغ اهمیت بسیاری دارد.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

۳- نورپردازی مناسب

نورپردازی یکی از عناصر تاثیر گذار در زیبایی تصویر و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می باشد عوامل مهمی که در این زمینه باید رعایت شود بهره گرفتن از نورپردازی نرم یا همان نورپردازی سافت ( قطع کردن فلاش دوربین و استفاده از فلاش استودیویی به همراه جعبه سافت ) دقت در انتخاب زاویه ی انعکاس، بازتابش نور ( زمانی که قصد داریم تصویر روشن تر و با کنتراست کمتری داشته باشیم ) و افزودن درخشش در صورت نیاز می باشد.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی عکاسی تبلیغاتی یکی از روش های جدید و نوینی است که در صنعت عکاسی به وجود آمده است . هدف اصلی در این نوع عکاسی به نمایش در آوردن صنعت چه بزرگ و کوچک به صورت حرفه ای و هنری می باشد . نورپردازی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در زیبایی تصاویر و عکاسی تبلیغاتی می باشد . در این مقاله قصد داریم راه ها و روش های نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی را معرفی و بررسی نماییم : ابتدا از دوربین عکاسی SLR استفاده می کنیم، ( لنز استفاده شده برای عکس از نوع ماکرو و 50 میلیمتری می باشد ) اگرعمق میدان نور دهی در عکس کم باشد سایه های شدیدی در زیر آن به وجود می اید که ناشی از دیافراگرام باز و اتوماتیک ان است. نورپردازی سافت ( یا نرم ) در عکاسی صنعتی

یکی از مقدمات نورپردازی در عکاسی صنعتی به صورت نرم یا سافت قطع کردن فلاش خود دوربین است، تامین نور محیط و نورپردازی در این روش با بهره گیری از فلاش استودیویی به همراه جعبه سافت یا همان سافت باکس انجام می گیرد که زاویه 135 درجه برای آن تنظیم می شود، ( معمولا از سمت راست و کمی عقب تر از دوربین عکاسی این نورپردازی انجام می گیرد )

برای گرفتن تصاویر زیبا درعکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی ، دوربین را از حالت اتوماتیک در آورده و به حالت تنظیم دستی انتقال می دهیم، سپس دیافراگرام را F/10 تنظیم کرده و میزان سرعت شاتر را با میزان سفیدی محیط بک گراند و تابش نور تنظیم می کنیم و سپس عکس برداری را انجام می دهیم.

زاویه انعکاس برای نورپردازی در عکاسی صنعتی

نورپردازی در عکاسی صنعتی بسته به نوع و جنس کالایی که از آن گرفته می شود متفاوت بوده و مخصوصا در جواهرات به دلیل روشنایی آن ها و انعکاس نور توسط آن ها حساس تر بوده و دقت بالایی را طب می کند . انعکاس نور در عکاسی تبلیغاتی می تواند تصاویر بسیار زیبایی را خلق کرده و ایجاد کند.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

اصول کاربردی عکاسی صنعتی

عکاسی ازهرموضوعی که با فعالیت های شرکتی تولیدی یا خدماتی در ارتباط باشد، در حیطه عکاسی تبلیغاتیقرار می گیرد . پس میدان عمل عکاسی تبلیغاتی، بسیار وسیع است؛ زیرا تنوع محصول و خدماتی که می تواند درکشور سازنده مصرف و یا به دیگر کشورهای جهان صادر شود، نیز مطرح خواهد شد.عکاسی تبلیغاتی در برگیرنده تمام کارهایی است که به تولیدکننده کمک می کند تا محصولاتش را تبلیغ کند و بفروشد . وظیفه عکاسی صنعتی هم این است که موضوع از جلوه و نمای بهتری نسبت به موضوع های مشابه برخوردار باشد.عکاسی تبلیغاتیبه طور خلاصه مرکز توجهش صنعت است.عکاسی تبلیغاتییکی از خدماتی ترین رشته های عکاسی است . در این رشته نه تن ها باید حداکثر تسلط به تئوری و تکنیک را داشته باشیم بلکه به بسیاری از وسائل، علاوه بر دوربین احتیاج پیدا خواهیم کرد، از فون های رنگی تا میزهای مخصوص کار از وسائل جنبی نورپردازی های پیچیده تا سه پایه و پانتوگراف های بزرگ و از همه مهمتر استودیوهای عظیم و مملو از وسائل نورپردازی فقط بدرد عکاسی تبلیغاتی میخورند.

عکاسی تبلیغاتی متاسفانه جزو دروس درسی و کارگاهی دانشکده های عکاسی نیست و این رشته ی عکاسی را باید خودتان یاد بگیرید . این کاملاً طبیعی و قابل درک است که صاحبان صنایع و طراحان تبلیغاتی توقع دارند که شما نه تن ها با نور پردازی در استودیو محصولات و تولیدات ، بلکه کارخانه و خط تولید آن را نیز بتوانید عکاسی کنید . طول و عرض سالن های کارخانه ها در بسیاری مواقع اندازه چند سالن ورزشی، استخر سرپوشیده- بسکتبال- والیبال و امثالهم وسعت دارد . مهمترین مسئله و مشکل شما نورها- نورپردازی ها و محاسبه ی نور سالن ها است. خوشبختانه چون صد ها کارگر حرفه ای در سالن ها کار میکنند . نور سالن ها برای عکسبرداری کافیست مشکل بزرگ، تفاوت و تنوع رنگ چراغ هاست . اگر در یک کارخانه، لامپ های نئون، لامپ های گازی و بالای دستگاه ها لامپ های معمولی قرار داشته باشند در ضمن از پنجره ها هم نور روز وارد سالن بشود، در نتیجه چهار منبع متفاوت نور داریم با توجه به اینکه از چه فیلمی برای عکاسی استفاده کنیم . سالن کارخانه به فراخور اینکه در هر قسمت کدام چراغ و نور غالب است به رنگهای سبز کدر و کثیف، آبی روشن و زرد و قرمز و یا زردچوبه ای تغییر رنگ خواهد داد و نه تن ها کارخانه مانند چلوکبابی ها رنگ و وارنگ خواهد شد بلکه بخاطر تفاوت شدت نور ها هر قسمتی برای خود تاریک تر یا روشن تر خواهد شد و کنتراست سالن و وسائل داخل آن حتی سیمان کف سالن به چند رنگ در خواهد آمد . با کمک فیلتر و چند بار نور دادن روی یک فیلم و خاموش و روشن کردن لامپ ها در زمان عکسبرداری و بفراخور فیلتری که جلوی دوربین قرار میدهیم و در ضمن نوع فیلم ( نور روز یا نور مصنوعی ) میتوانیم رنگ سالن را یک دست کرده و در ضمن شدت کنتراست را نیز متعادل کنیم.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

در عکاسی تبلیغاتی از سالن صنایع فلزی و نساجی و کارخانه های وسیع و بزرگ به دوربین های قطع بزرگ احتیاج پیدا میکنیم که دلایل منطقی و علمی دارد . در ضمن مجبوریم آنرا روی سه پایه ی سنگین و حرفه ای نصب کنیم. صاحبان صنایع برای نمایش کارخانه ی خود مخصوصاً اگر مدرن و پیشرفته هم باشد جای وسیع و دیوار بزرگی را در غرفه ی نمایشگاه های داخلی و خارجی صنایع در نظر میگیرند که عکسی به طول 5 متر یا بیشتر نصب کنند که این چاپ متری از فیلم های کوچک و دیجیتال ممکن نیست و کیفیت حرفه ای نخواهد داشت. دیگر اینکه برای نمایش تمام سالن به لنزهائی احتیاج داریم که حداقل 90 و حداکثر180 درجه بتواند بیاندازد که این کار فقط با لنزهای سوپرواید یا چشم ماهی عملی است . متاسفانه انتخاب اجباری این لنز ها با خود اشکال و عیب بزرگی بوجود میاورد و آن تغییر پرسپکتیو سالن است و همه ی سالن و دستگاه ها کج و غیر واقعی خواهند شد و مجبوریم دوربینی بکار ببریم که پرسپکتیو با آن قابل کنترل و اصلاح باشد که فقط با دوربین های بزرگ یا فانوسی ممکن است و فیلم های آن نیز در ابعاد : 20x25cm, 13x18cm, 10x12cm تولید میشود . در ضمن حتماً باید همراه سه پایه محکم و مجهز از یک ارتفاع معقول که فضای کامل سالن و تمامی دستگاه های موجود، از آن زاویه قابل رؤیت باشد . مثلاً از بالای لیفت تراگ عکاسی شود. در بعضی از کارخانه ها نور موجود به اندازه کافی در سالن ها نصب نشده . ما باید با خودمان نورهای وسیع و نرم و هم چنین نورهای قوی و متمرکز داشته باشیم تا بتوانیم فضا و نقاطی را که تاریک شده و نمی پسندیم روشن کنیم و یا مدت طولانی مثلاً چند دقیقه شاتر دوربین را باز گذاشته با یک سیم بلند، چراغ بدست در فضا و زاویه ای که انتخاب کرده ایم حرکت کرده و نقاط تاریک را بمدت مورد احتیاج از فاصله ی حساب شده نورمالی کنیم که این تکنیک را باید بیاموزیم و تمرین کنیم تا بتوانیم یک عکس مورد قبول و بدون نقص فنی و تکنیکی از سالن کارخانه تهیه کنیم که هم برای نمایشگاه و هم کاتالوگ و هم همراه تبلیغ کالای تولیدی آن سالن در تبلیغات و آگهی های مربوط به آن کارخانه صنعتی استفاده خواهد شد.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

چگونه می تون در محیط های پر نور یک عکس تبلیغاتی با کیفیت تهیه کرد؟

در پاسخ به سوال بالا می توان گفت یکی از ابزارهای مورد استفاده برای بالا بردن کیفیت عکس های صنعتی در محیط های نورانی هود می باشد.کاربرد هود در جلوگیری از ایجاد نقاط نورانی ست که روی تصویر به علت شدت بالای نور ایجاد می گردد . این ابزار کوچک و کاربردی که از لحاظ شکل ظاهری شبیه به فنجان می باشد.هود روی لنز دوربین نصب می شود و با حذف نورهای اضافی کمک به بالا رفتن کیفیت عکس می کند.دومین روش عکاسی تبلیغاتی در محیط های نورانی به تنظیمات ISO دوربین مربوط می شود.زمانی که ایزو را روی کمترین درجه قرار دهید و درجه سرعت شاتر را با ایزو هماهنگ کنید حتی با وجود محیطی پر نور باز هم تصویر خروجی نوری مناسب و ملایم خواهد داشت.عامل موثر سوم نیز مربوط به تجهیزات دوربین می باشد.فیلترهای NU و U.V با کم کردن میزان پرتوهای نوری که وارد دوربین می شوند کمک می کنند تا تصویری با کیفیت و وضوح بالا بطوریکه تمام جزئیات محصول در آن نمایش داده می شود ایجاد گردد.چهارمین روش پیشنهادی این است که تنظیمات میزان نورپردازی را به خود دوربین عکاسی بسپاریم تا بصورت اتوماتیک با در نظر گرفتن محیط های مختلف و میزان نور هر صحنه تنظیمات مربوط به نورپردازی انجام شود.اما در نظر داشته باشید بصورت کامل تنظیمات اتوماتیک دوربین مناسبترین حالت را ایجاد نخواهد کرد و نیاز به بررسی و دقت عکاس تبلیغات دارد.اولین حالت تنظیم نورپردازی اتوماتیک، الگوبرداری از میزان شدت نور صحنه است.می توان گفت که تنظیمات در نظر گرفته شده این حالت توسط خود دوربین در اکثر موارد نتیجه مطلوبی بدنبال دارد اما بد نیست که برای حصول اطمینان از نتیجه کار دستی در تنظیمات این گزینه ببریم و با کم و زیاد کردن درجه آن مناسب ترین حالت را پیدا کنیم.به یاد داشته باشید هر چه قدر که compensation در فضایی که شدت نور بالایی دارند، بالاتر برود کیفیت و وضوح تصویر خروجی بیشتر است و برعکس در فضایی که نور کمی دارد تنظیم مناسب این گزینه، حالتی ست که compensation در کمترین درجه قرار داشته باشد.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

گزینه EV و تنظیمات مربوط به آن

زمانی که موقعیت نور در صحنه مورد نظر حالتی ست که به صورت مستقیم و با شدت بالا می تابد و یا اینکه بک گراند صحنه دارای رنگهای روشن و پر بازتاب است حتما باید به تنظیمات EV توجه کرد . پیشنهاد می شود EV را در بالا ترین حالت قرار دهید تا به کمک آن بتوانید کمترین میزان لکه ها و نقاط نورانی اضافی را در تصویر داشته باشید.نکته آخر اینکه به تصویر برداری از یک زاویه اکتفا نکنید . همچنین مطمئن باشید تنظیماتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم نیز تن ها با یکبار کاهش و افزایش به مطلبوب ترین حالت خود نمی رسند بلکه باید برای پیدا کردن ایده آل ترین حالت، باید از زوایای مختلف و با تنظیمات متفاوت تصویر برداری را انجام دهید و این کار را تا زمان رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید و با کیفیت ترین عکس را از بین حالات و زوایای مختلف انتخاب کنید.

عکاسی تبلیغاتی آموزش عکاسی تبلیغاتی

تبلیغات - تصویر - آموزش - آموزش - کارگاه - نور - ساز - تصویر - تبلیغات -


:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

 

عکاسی پرتره چیست ؟ عکاسی پرتره، شاخه ای از عکاسی است که در آن از چهره انسان عکسبرداری می شود.عکاسی پرتره یکی از مشهورترین انواع عکاسی است که هم در بین عکاسان آماتور و هم حرفه ای انجام می شود . این نوع عکاسی در زمینه های شخصی مثل عکاسی از دوستان، افراد خانواده و حتی خود عکاس نیز انجام می پذیرد . یک عکاس پرتره حرفه ای با استفاده از تکنیک های عکاسی مثل استفاده از نور، رنگ ها و ترکیب بندی, عکس های با کیفیتی می گیرد.

از آنجایی که پرتره نگاری بیشتر معطوف به عکس از انسان ها می شود چند سال پیش معادل نادرست"تک چهره" برای واژه ی پرتره باب شد که به دلیل گویا نبودن و نامناسب بودن آن خیلی زود منسوخ گردید . پرتره در حقیقت می بایست نمای بزرگ تری از سوژه را نسبت به کل عکس در برگیرد تا امکان بررسی و مطالعه موضوع اصلی برای مخاطب میسر شود . شاید کوتاه ترین و درعین حال رسا ترین تعریف برای عکاسی پرتره را بتوان به این شکل ارائه کرد : شاخه ای از عکاسی است که در آن از چهره انسان عکسبرداری می شود.

اکنون بنا بر تعریف فوق می توان گفت این نوع عکاسی خود شامل انواع مختلفی است - پرتره تمام قد - پرتره پرسنلی - پرتره هنری - پرتره سیاسی - پرتره تبلیغاتی - پرتره خانوادگی و ...

در عکاسی پرتره باید به این نکات توجه داشت : وضعیت قرار گرفتن دوربین نسبت به سوژه، لنز مورد استفاده، پس زمینه، موقعیت سوژه، حالت سوژه، کادر بندی و نورپردازی . البته نباید فراموش کرد که برای تهیه یک پرتره خوب مطالعه و داشتن اطلاعات قبلی درباره ی سوژه ارزش است . در هنگام عکاسی، می توان درباره کار، سرگرمی ها، علائق و موضوعات مورد توجه سوژه با او به گفتگو پرداخت و در خلال گفتگو به حرکات، اشارات و رفتارهای شخصی او توجه کرد.

معمولاً فاصله های کانونی لنزهای مورد استفاده برای عکاسی پرتره بخاطر بار روانی لنزهای واید و نرمال، از دو برابر نرمال به بالا و بخاطر کاهش شدید عمق میدان وضوح در لنزهای تله بلند، کمتر از چهار برابر لنز نرمال است.ب هتر است عکس های پرتره را با عمق میدان کم ( یعنی با دیافراگم باز ) تهیه کرد تا پس زمینه محو شود و سوژه با تاکید بیش تری دیده شود . یک عکاس موفق پرتره، باید بتواند با سرعت کار کرده و ویژگی های فردی خاص و معانی حالاتی مانند خم شدن سر، برق زدن چشم و تغییرات آنی چهره سوژه را تشخیص داده و آن ها را ثبت نماید .

تاریخچه عکاسی پرتره این شاخه از عکاسی ازهمان بدو اختراع و رواج دوربین به وجود آمد واین از آنجایی نشات می گرفت تهیه عکس پرتره روشی ارزان تر و دست یافتنی تر و به مراتب راحت تراز نقاشی پرتره که تا قبل از رواج دوربین برای ثبت تصاویر چهره های سرشناس استفاده می گردید,بود . در اواسط قرن نوزدهم ، هزینه ی نسبتا پایین عکسهایی که با تکنیک داگرئوتیپ گرفته می شوند، سبب رواج این سبک در چهره پردازی گردید . ( این روش ، اولین سبک عملی عکاسی است که در آن تصویر برروی صفحاتی از جنس فلز یا شیشه تشکیل می شد . نام مخترع این سبک لوئیس داگر است ) به سرعت در شهرهای بسیاری در سرتاسر دنیا، آتلیه هایی دایر گردیدند که برخی از آن ها روزانه بیش از پانصد عکس می گرفتند . این سبک اولیه با چالش های فنی نظیر طولانی بودن زمان نوردهی مواجه بود . سوژه ها معمولا در مقابل پس زمینه های ساده قرار گرفته و نور پردازی به آن ها از طریق تابش نور ملایم از پنجره ی بالای سر آن ها و انعکاس نورهای موجود به کمک آینه صورت می گرفت . با پیشرفت تجهیزات عکاسی، امکان گرفتن تصاویر با مدت زمان نوردهی کوتاه تر بوجود آمد و عکاسان آزادی عمل بیشتری بدست آوردند و بدین ترتیب توانستند سبکهای جدیدی در عکاسی پرتره ابداع نمایند.با گسترش تکنیکهای عکاسی، عکاسان پا از آتلیه فراتر گذاشته و استعدادهای خود را به سمت میادین جنگ ، آن سوی آب ها و مناطق دوردست سوق دادند.

عکاسی مدلینگ چیست؟ طراحان مد اولین گروهی هستند که در یک پروژه مدلینگ شروع به کار می کنند . آن ها با طراحی انواع پوشاک ، کیف و کفش ، زیورآلات و هزاران محصول دیگر که امروزه در کیفیت زندگی بشر از اهمیت بسزایی برخوردارند، می توانند خلاقیت و زیبایی را در هم بیامیزند . یک طراح مد به وسیله عکاسان خبره و کارآزموده برای به نمایش در آوردن طرح های خود و ارائه کارهایش به تولیدکنندگان و جلب نظر آن ها از عکاسی مدلینگ استفاده میکند و از عکس های گرفته شده در تبلیغات و بازار کاری استفاده میکنند . یکی از شاخه های عکاسی محسوب میشود . که در ان طرح های ارائه شده بدست طراحان ماهر به همراه مدل عکسبرداری می شود . این شاخه از عکاسی بسیار جالب و پر محتوا است .در این نوع شاخه از عکاسی که نوعی از عکاسی تبلیغاتی نیز محسوب می شود . برندهای مختلف پوشاک از مدل های معروف و مشهور برای تبلیغات برند خود استفاده میکنند . که خود عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی مدلینگ نیز محسوب می شود . عکاسی مدلینگ در بیشتر وقت ها نیاز به تجهیزاتی دارد . : رفلکتور , سافت باکس , فلش های چتری و . . . همچنین عکاسی مادلینگ به لنزهای زوم در حدود 70 تا 210 نیز نیاز دارد . لوکیشن برای عکاسی مدلینگ بسیار حائز اهمیت می باشد . که بهترین محل را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید . مانند برف , کویر , کوه , باغ یا عمارت , و یا داخل استودیو و . . . انتخاب لباس شما نیز بسیار حائز اهمیت می باشد . که باید با توجه به مد سال و علاقه شما باشد. عکاسی مدلینگ به یاد داشته باشید که اساس کار در عکاسی مدلینگ، در مورد لباس، مد و زیبایی است . پس تمام تمرکز خود را روی این نکته بگذارید . در این مدل عکاسی باید با اعتماد به نفس عمل کنید و مدل ها را به سمت و سوی دلخواه هدایت کنید . بنابراین اضطراب و استرس را کنار گذاشته و با دقت کار خود را ادامه دهید . قبل از شروع عکاسی، هدف را از پیش تعیین کرده و تکنیک ها و زوایای مختلف را در ذهن خود مرور کنید . لوازم مورد نیاز از جمله سه پایه دوربین، لباس ها و غیره را حاضر کرده و با درمیان گذاشتن هدف تان با سوژه، کاری کنید که احساس راحتی داشته باشد . اگر تمرکز عکاسی روی لباس است، از آرایش صورت و مو برای جلوه دادن به لباس استفاده کنید، همین طور برعکس . برای ایده گرفتن برای ژست مدلها، می توانید از آخرین شماره مجلات مد مردان و زنان استفاده کنید . ژست های جدید و جذاب را امتحان کنید . در آتلیه عکاسی می توانید عکسهای خوبی در این زمینه بگیرید . چراکه شرایط نور را به دلخواه تنظیم کرده و از ایجاد سایه های ناخواسته جلوگیری می کنید . اگر یک استودیوی مجهز ندارید، می توانید یک اتاق کوچک در منزل تان را آماده کنید و با ایجاد یک صفحه سفید در پشت زمینه، محیطی ایده آل را آماده کنید . اگر جلوه ای تحریک کننده و فریبنده را می خواهید، آرایش تیره و سنگین و مدل موی کار شده به کار شما می آید.
تاریخچه عکاسی مدلینگ در سال ۱۸۲۲ مخترعی فرانسوی در ۵۷ سالگی توانست نختسین تصویر تثبیت شدهٔ دائمی را تولید کند . نخستین کار بر جای مانده از او به ۴ سال بعد از این تاریخ مربوط می شود . نیپس بعد ها با یک عکاس جوان تر به نام لوئی ژاک ماندداگر ( ۱۷۸۹-۱۸۵۱ ) که طراح دوربین عکاسی پیشرفته تری بود به همکاری پرداخت . پس از ۱۰ سال دستگاه داگرئوتیپ ساخته شد . این دستگاه که تصویر مثبت تولید می کرد در سال ۱۸۳۹ به نمایش گذاشته شد و بدین ترتیب عصر عکاسی آغاز گردید . اگر پرسیده شود عکاسان اولیه با چه انگیزه ای فعالیت می کردند می توان در پاسخ به این سؤال چنین گفت که آنان در جستجوی یک محمل هنری بودند نه در اندیشهٔ دست یافتن به ابزار یا دستگاهی مفیدبرای عرضه به بازار باشند . نخستین عکس پرتره گرفته شده تصویر رابرت کارنلیس، متعلق به ۱۸۳۹ میلادی ( ۱۷۵ سال پیش ) . عکس توسط خود رابرت کارنلیس گرفته شده است.و همچنین نخستین عکس مد شناخته شده در جهان به تاریخ سال 1850میلادی در دادگاه ناپلیون سوم برمیگردد ، اما تا اوایل قرن 20 این شاخه از عکاسی به عنوان یک هنر عمومی در بین مردم ناشناخته بود . نخستین مجلات مد ،هارپر بازار و ووگ برای نشان دادن لباس ها از قرار دادن آن ها در دست استفاده میکردند .نخستین نشانه های این هنر همراه با گسترش مد در بین عموم مردم دیده شد . تا زمانی که Condé Nast با استخدام بارون آدولف مایرد ( آلمانی، 1868-1946 ) در سال 1913 پرتره هایی از مدل ها ، هنرمندان و اشراف برای وگ گرفت و این عکس ها آغازی بود برای عکاسی مدلینگ و یکی از همین عکس ها به عنوان عکس سرمقاله مجله ووگ مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه با پیشرفت صنعت مد و مدلینگ در کنار عکاسی ، سبب خلق آثاری زیبا در هنر عکاسی و در جهت پیش برد تبلیغات و بازاریابی و که نتیجه آن ارتقاء فروش برندهایی در جهان شده است . عکاسی مدلینگ یکی از محبوب ترین سبکهای عکاسی پرتره است که در آن نهایت خلاقیت از لحاظ تکنیکهای عکاسی و نورپردازی ، ادیت ، پز و ژست سوژه ، ترکیب بندی و سایر موارد کلیدی یک عکس خوب را بصورت خلاقانه همراه دارد .بدون شک تکنیک و هنر عکاس در این سبک از عکاسی و طراحی ژرنال و کاتالوگ برند ها اولین ویژه گی ا ست که در کنار زیبایی و محبوبیت مانکن ها چشم نواز بینندگان است .



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی


فراخوان شبكه رادیویی صبا (صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)


 شبكه رادیویی صبا (صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)

در برنامه رادیویی "صباتیک"

در نظر دارد مسابقه ای جذاب و شنیدنی را در میان علاقمندان به برنامه های رادیویی برگزار نماید.
لذا از کلیه علاقمندانی كه تمایل به شركت در این مسابقه را دارند دعوت میشود هرچه سریعتر
 نام، نام خانوادگی و شماره تماس خود را به  ادرس
  Patoghfarhangi@yahoo.com

جهت هماهنگی از طریق عوامل برنامه، ایمیل نمایند.

مكان: جام جم_ساختمان شهدای رادیو _صدا و سیمای جمهوری اسلامی
تاریخ ضبط: ٣شنبه ٢٠ تیرماه ساعت ١٤

سایر اطلاعات در زمان هماهنگی از طریق عوامل برنامه صباتیک به حضور اعلام میگردد.

با تشکر
 شبکه رادیویی صبا


مرکز آموزش های عالی آزاد خبر

دوره آموزشی گویندگی و اجرا تخصصی رادیو

گویندگی و اجرا

دوره های اموزشی گویندگی واجرا در رادیو و تلویزیون

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی


راه های برآورده شدن آرزوی بازیگری

روزنه های ورود به دنیای بازیگری

علیرضا اخلاقی منتقد، فیلمنامه نویس و کارگردان سریال های تلویزیونی در این زمینه می گوید : بازیگری یک علاقه است . حتی بسیاری از افراد که نه اصول بازیگری را می شناسند و نه می توانند واژه بازیگری را روی کاغذ بنویسند، به بازیگری علاقه دارند . واقعیت این است که علاقه مندان بازیگری بسیارند و طبیعی است هر روزه بر تعداد متقاضیان به بازیگری افزوده شود . اخلاقی می گوید : رویه های مختلفی برای ورود افراد به بازیگری وجود دارد . دسته اول کسانی هستند که تحصیلات دانشگاهی دارند و با دنیای هنر آشنا می شوند . دسته دوم افرادی اند که در کلاس های آزاد بازیگری شرکت می کنند و دسته سوم هم شامل افرادی است که متکی بر شانس، رابطه و متأسفانه بواسطه مسائل مالی وارد این حوزه می شوند . البته در بین افرادی که به وسیله آشنا وارد می شوند، افراد مستعدی وجود دارند و نمی توان به طور مطلق به ناکارآمدی آن ها رأی داد . در میان افراد علاقه مند بازیگری، ممکن است دسته ای از افراد باشند که شرایط دیگری داشته باشند . یعنی دوره دیده و دارای تجربه بازیگری باشند . از سوی دیگر، ما در سینما و تلویزیون افرادی را هم می شناسیم که حتی بدون آموزش قبلی، سوپراستار شده اند اما استعداد آن را داشته اند . ما ورزشکاران، خوانندگان و افراد مختلفی را می شناسیم که فقط به دلیل برخورداری از چهره یا بر اساس یک اتفاق وارد این حرفه شده اند . از این بین، عده ای استعداد داشتند و ماندند و عده ای هم به دلیل مستعد نبودن رفتند . روزی به یکی از همین علاقه مندان بازیگری گفتم شما فقط نباید به ستاره هایی مثل نیکی کریمی و مهتاب کرامتی فکر کنید، در حالی که به ازای هرکدام از آنها، صد بازیگر و نابازیگر سوخته اند تا چنین ستاره هایی به وجود آمده اند . ملزومات ماندگاری در بازیگری این منتقد در ادامه می گوید : در سال های اخیر تعداد بازیگران دارای پیشینه تئاتری و آموزش در رشته های هنری رو به رشد است . بعضی افراد حتی دوره کارگردانی گذرانده اند و الان مشغول فیلمبرداری وتصویربرداری هستند . در واقع تعداد افرادی که در رشته هنر فعالیت می کنند، روز به روز در حال افزایش است . نابازیگران هم بالاخره به نحوی وارد می شوند اما مسأله مهم در این بین، ماندگاری است . بازیگران برای ماندگاری نیاز به استعداد، پشتکار، کسب تجربه و آموزش دارند . ممکن است افرادی استعداد نداشته باشند و دوره های طولانی دانشگاهی را آموزش ببینند ولی در نهایت کامل نمی شوند . عکس این قضیه هم صادق است؛ عده ای هم هستند که استعداد دارند و آموزش ندیده اند اما باید آموزش ببینند و به تجربه برسند و آنجاست که ارزش تجربه در کنار بقیه نشانه ها آشکار می شود . فردی که استعداد نداشته باشد و وارد این حرفه شود، در واقع وقت خود را تلف می کند و شاید نهایتا بازیگر متوسطی برای ایفای نقش های دست پایین شود.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

درآمد بازیگران؛ از شایعه تا واقعیت این فیلمنامه نویس و کارگردان در ادامه صحبت های خود می گوید : افرادی که در دنیای هنر و شاخه های هنر تصویر حضور دارند، شرایط مساوی ندارند . نمی شود انتظار داشت همه به یک اندازه سود ببرند و مساوات همیشه عدالت نیست . عدالت آن است که فرد براساس تلاش و تأثیری که در آن اثر می گذارد، دستمزد بگیرد . ما در شاخه های مختلف هنر در مجموع بعضی مسائل را نادیده می گیریم . یک فیلمنامه نویس در کشورهای دیگر ارزش بسیاری دارد و همه می دانند تا فیلمنامه نباشد، بازیگران نمی توانند به تنهایی برای نجات یک کار تلویزیونی یا سینمایی کاری انجام دهند، بنابراین یکی از پایه های اصلی، فیلمنامه است؛ اما در کشور ما کمتر به آن ب ها داده می شود . البته علت این رویه نیز مشخص است . در سینمای ایران، بازیگر مانند ویترین موفقیت یک فیلم عمل می کند و به همین دلیل، بیشتر به آن ب ها می دهند . سینما برای ماندگاری نیاز به سرمایه و پول دارد و برای این که بتواند به خود متکی باشد، مجبور است عناصر فروش را در نظر بگیرد . بازیگر نیز یکی از این عناصر است و تماشاگر را جذب می کند.

وظایف جامعه در قبال هنرمندان اخلاقی می گوید : باید جایگاه هنرمند را تشخیص دهیم و شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که هنرمندان واقعی به میزان توانایی خود، بیشتر رشد کنند . از سوی دیگر زندگی آن ها باید بگونه ای تأمین باشد که به فکر این مسائل نباشند . بازیگری، مثل شغل های دیگر است اما در رشته هنر و بازیگری، چون فرد دیده می شود و به شکل الگو درمی آید، باید مراقب رفتار اجتماعی خود باشد.یکی از روش های ماندگاری هم این است که بازیگر با رفتار اجتماعی صحیح برای دیگران ارج و قرب داشته باشد . توصیه ها و ترفند ها این نویسنده می گوید : به همه علاقه مندان بازیگری توصیه می کنم تحصیل را فراموش نکنند . تحصیلات دانشگاهی سبب می شود برخوردمان با پدیده ها متفاوت شود . اگر در رشته هنر تحصیل نکرده اید، دوره های آموزشهنری را حتما ببینید و این آموزش بسیار مهم است . قبل از آن استعداد خودمان را باید بسنجیم و بررسی کنیم در چه رشته هنری استعداد داریم . اگر می توانیم فیلمنامه نویس خوبی باشیم، نباید به دنبال بازیگری برویم . باید برای رسیدن به مقصود و بازیگر شدن در ایران پشتکار داشته باشیم تا برای مقابله با مشکلات بجنگیم، چون همیشه راه برایمان باز نیست.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

چگونه بازیگر شویم؟

حرفه بازیگری آن قدر جذابیت دارد که خاطر خواهانش حاضرند به آب و آتش بزنند تا به خواسته شان برسند . راه های مختلفی برای بازیگر شدن در ایران وجود دارد اما برای هیچ کدام تضمین قطعی وجود ندارد و نمی توان آن را به عنوان راه صددرصد مطمئن، معرفی کرد . ۱- اما اولین راه آشنایی با هنر بازیگری، تحصیل در هنرستان یا در دانشگاه است . علاقه مندان می توانند در کنکور رشته هنر شرکت و تحصیلاتشان را در رشته بازیگری دنبال کنند . علاوه بر این در هنرستان یکی از گرایش های رشته نمایش، بازیگری است که علاقه مندان می توانند این رشته را انتخاب کنند . ۲- دومین راه که بسیاری از افراد آن را انتخاب می کنند؛ثبت نام در کلاس ها و دوره های بازیگری است که هم در شهرستان ها و هم در تهران برگزار می شود . در تهران، مدرسان برخی کلاس های بازیگری، چهره های معروف هستند . درباره کلاس های بازیگری حرف و حدیث زیاد است اما نکته مهم برای ثبت نام در این کلاس ها تشخیص آموزشگاه های معتبر از آموزشگاه هایی است که صرفا برای کسب منفعت باز شده اند و بیشتر شبیه دکان هایی هستند که در نهایت یک مدرک بازیگری هم می دهند!

مرکز آموزش های آزاد دانشکده خبرمدرسه عالی رسانه اقدام به برگزاری کلاس ها و دوره های تخصصی بازیگری با حضور اساتید مجرب در این زمینه نموده است . دوره تخصصی بازگری در سه دوره ارئه می شود و پس از اتمام دوره گواهینامه پایان دوره از طرف دانشکده خبر ( وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ) و مدرسه عالی رسانه اعطا می شود . با توجه به تاثیر بالای کلاس های بازیگری و مدرک ارائه شده انتخاب آموزشگاه مناسب و مطمئن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

۳- سومین و سخت ترین راه کار کردن در گروه های تئاتر و آشنایی با کارگردانان و دست اندرکاران معتبر است که البته مرتبط شدن با چهره های معروف ممکن است برای همه افراد به راحتی ممکن نباشد . ۴- اما غیر از این شیوه ها، گاهی گروه های فیلمسازی و کارگردانان مطرح برای جذب بازیگر آگهی می دهند . توجه کنید که این اتفاق همیشه و به وفور رخ نمی دهد و برخی از این آگهی ها، توسط افراد سودجو و به قصد سوءاستفاده چاپ و توزیع می شود . قبل از هر اقدامی یا پرداخت هزینه ای، حتما از صحت آگهی مطمئن شوید.

ستاره ها چطور بازیگر شدند؟

علاقه مندان به بازیگری کنجکاوند بدانند چهره های معروفی که امروز در سینما و یا در تلویزیون حضور دارند، چطور بازیگر شدند . نحوه بازیگر شدن چند نفر از آن ها را با هم مرور می کنیم : هانیه توسلی : دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی است . کار بازیگری را از تئاتر شروع کرده است و بعد از آمدن از همدان بهتهران، در دفاتر سینمایی تست بازیگری داد تا این که در فیلم کوتاه « روی جاده نمناک » بازی کرد . او بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی « غریبه » و فیلم « شام آخر » ، به بازیگری شناخته شده تبدیل شد . ترانه علیدوستی : ستاره معروف این روزها، در دوران دبیرستان در کلاس های بازیگری امین تارخ شرکت کرد . بعد از این که توسط تارخ به صدرعاملی برای فیلم « من ترانه ۱۵ سال دارم » معرفی شد؛ کارش را شروع کرد . برای اولین حضورش در این فیلم در نقش ترانه، موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد . شهاب حسینی : کارش را ابتدا با گویندگی رادیو و تئاتر دانشجویی شروع کرد . تحصیل در رشته روانشناسی را به دلیل علاقه به بازیگری ر ها کرد . با اجرای متفاوت در برنامه « اکسیژن » مطرح و با بازی در سریال « پلیس جوان » به عنوان یک هنرپیشهشناخته شد . بهرام رادان : او جزو معدود بازیگرانی است که از طریق کلاس های بازیگری وارد این عرصه شدند . او درکلاس های بازیگری « هیوا فیلم » شرکت کرد و پس از پر کردن فرم بازیگری در فیلم های سینمایی، فیلمنامه « شور عشق » به او داده شد . او در این فیلم یکی از دو نقش اصلی بود.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

چه کسانی به مرحله نهایی خنداننده شو می رسند؟

شب گذشته برنامه خندوانه میزبان شرکت کننده های استندآپ کمدی بود . در ابتدای برنامه احسان کرمی آرای مردمی برگزیدگان مرحله دوم خنداننده شو را اعلام کرد . از میان 12 نفر مرحله دوم، هفت نفر « رضا بهمنی، محمد معتضدی، علی ضیایی، سیده مریم کشفی، مجید افشاری، میثم درویشان پور، سیده زینب موسوی » به طور مستقیم به مرحله بعد راه پیدا کردند . همچنین، فرهاد معین زاده و بهنام قاسمی حذف شدند . البته از بین سه نفر حسین شاهرخ نیا، آرزو صراف رضایی و بهزادقدیانلو قرار است یک نفر دیگر هم به همراه هفت نفر به مرحله سوم راه پیدا کنند . در این مرحله سیده مریم کشفی با806/818، میثم درویشان پور با 781/861 و مجید افشاری با 734/089 بیشترین رأی را کسب کردند . شب گذشته حسین شاهرخ نیا، آرزو صراف رضایی و بهزادقدیانلو برای رسیدن به مرحله بعدی استندآپ کمدی اجرا کردند . بهزادقدیانلو پیرامون تست بازیگری استندآپ اجرا کرد و مربیان نسبت به اجرای او نظرات خوبی داشتند . آرزو صراف رضایی پیرامون موضوع خواهر شوهر استندآپ خود را اجرا کرد و مربیان نسبت به اجرای او نظراتی مبنی بر تکراری بودن موضوع داشتند اما فرم و طراحی را خوب دانستند . حسین شاهرخ نیا نیز استندآپ خود را درباره فضای مجازی اجرا کرد که مورد قبول مربیان قرار گرفت . قرار است مخاطبان از بین این سه نفر یک نفر را انتخاب کنند . در بخش پایانی احسان کرمی قرعه کشی مرحله سوم را انجام داد . در این مرحله چهار گروه دو نفری مسابقه خنداننده شو را برگزار خواهند کرد . اعضای این چهار گروه عبارتند از : گروه اول میثم درویشان پور، سیده زینب موسوی- گروه دوم سید مریم کشفی و برگزیده سه نفر باقی مانده- گروه سوم رضا بهمنی، محمد معتضدی و گروه چهارم مجید افشاری، علی ضیایی

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

 

مسابقه جادوی صدا

داوران مسابقه جادوی صدا

مسابقه جادوی صدا کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که طی آن بیش از 6500 علاقه مند به هنر دوبله ، توانایی خود را در معرض قضاوتکارشناسان باتجربه قرار دادند و در مرحله مقدماتی 175 نفر برگزیده شدند . سه پیشکسوت هنر دوبله کشور نیز چون چنگیز جلیلوند ، نصرالله مدقالچی و مریم شیرزاد 80 نفربرگزیده را مورد ارزیابی قرار داده واز میان آن ها 12 نفر انتخاب می شوند . برگزیدگان این مرحله با انتخاب پیشکسوتان به 3 گروه 4 نفره تقسیم می شوند و به طور مجزا تحت آموزش قرار می گیرند و به رقابت می پردازند . از این مرحله به بعد ، داوری با مخاطبان است که پس از پخش هر برنامه، 72 ساعت فرصت دارند تا نظر خود را اعلام نمایند . در هر برنامه یک نفر حذف می شود و این روند ادامه خواهد داشت تا آن ها با رای مردم برای کسب عناوین اول تا سوم مسابقه "جادوی صدا " انتخاب شوند.

داوران این مسابقه دوبلورهاگویندگان و پیش کسوتان هنر دوبله و گویندگی هستند 

منوچهر والی زاده مینو غزنوی فریبا رمضان پور ژرژ پطرسی مریم شیرزاد منوچهر زنده دل سعید مظفری نصرالله مدقالچی بهرام زند جلال مقامی شهلا ناظریانچنگیز جلیلوند زهره شکوفنده حسین عرفانی



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی
برندگان جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۱۷ معرفی شدند

« بی عشق » برنده بخش رقابتی جشنواره فیلم کن موفق شد تا جایزه بهترین فیلم بین المللی جشنواره فیلم مونیخ را تصاحب کند.

فیلم های ساخته آندری زویاگینتسف، پدرو پینو و تام لاس از برندگان سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مونیخ بودند.

جایزه ۵۰ هزار یورویی بهترین فیلم بین المللی در بخش سینه مسترز به زویاگینتسف با فیلم « بی عشق » رسید که نمایش خود را از اول ژوئن در روسیه آغاز کرده است.

تهیه کنندگان این فیلم در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم زوریخ این جایزه را از دست والسکا گریسباخ کارگردان آلمانی رییس بخش داوری بین المللی دریافت کردند که فیلم خود این کارگردان با عنوان « غربی » در ماه می امسال در جشنواره فیلم کن و در بخش نوعی نگاه اولین اکران جهانی خود را تجربه کرده بود.

این دومین بار است که زویاگینتسف کارگردان روسی از جشنواره فیلم مونیخ جایزه دریافت می کند . وی پیشتر برای « لویاتان » جایزه بخش رقابتی سال ۲۰۱۴ را برده بود.

جایزه ۱۲ هزار یورویی بخش سینه ویژن نیز برای بهترین کارگردان نوظهور بین المللی به کارگردان پرتغالی پدرو پینو با فیلم « کارخانه هیچ چیز » رسید و هیات داوران آن را فیلمی بسیار پرانرژی برای قرن بیست و یکم خواند.

در این مراسم فیلم « باغ » درباره یک خانواده آلمانی در دهه ۱۹۷۰ برنده بزرگ مراسم بود و جایزه استعداد جدید سینمای آلمان را دریافت کرد.

جایزه فیپرشی که از سوی گروه داوری برای سومین بار اهدا شده و به فیلمی تعلق می گیرد که از سینمای نوی آلمان باشد به تام لاس برای فیلمی با عنوان « زشت و نابینا » رسید که برای توازن بین درام وکمدی و رمانس موفق به کسب این جایزه شد.

روبرتودی پولیس نیز در بخش یک فیلم بلند ایتالیایی با فیلم « قلب های ناب » جایزه این بخش را دریافت کرد . جایزه منتخب تماشاگران فستیوال نیز به « هنوز جوان » ساخته دیوید شیلشتر تعلق گرفت . جایزه فیلم سینمای آلمان برای « صلح-پل » نیز به آکی کوریسماکی اهدا شد.

پیشتر از برایان کرانستون بازیگر آمریکایی نیز تجلیل شده بود.

در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مونیخ بیش از ۸۱ هزار تن شرکت کردند و به تماشای ۱۸۰ فیلم به نمایش درآمده نشستند.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

اظهارات آقای بازیگر در تلویزیون برایش گران تمام شد

چندی است که برنامه مردم گرام با اجرای نجمه جودکی روی آنتن شبکه سوم سیما می رود . برنامه ای که هر چند با محوریت مسائل اجتماعی مربوط به شهرنشینی تولید شده، ولی حضور هنرمندان بنام در آن جذابیت آفرین شده و توانسته نظر مخاطبان را به این برنامه جلب کند. حضور چهره های مشهوری نظیر اکبر عبدی، نفیسه روشن، بهنوش بختیاری، لاله اسکندری، رویا میرعلمی و.. . در کنار استندآپ کمدی بازیگرانی، چون امیر غفارمنش، سپند امیرسلیمانی و.. . تا به حال توانسته مردم گرام را به عنوان برنامه ای شبانه به بخشی از جامعه نمایش دهد و بخش هایی از آن نیز درشبکه های اجتماعی خبرساز شود. اما از شب گذشته گفتگوی نجمه جودکی با پژمان بازغی در مردم گرامِ، سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده و به بحث هایی داغ تبدیل شده است . شب گذشته پژمان بازغی به نکاتی درباره سوپراستار، سینمای صنعتی، اجرای بازیگران و بازیگری مجریان و.. . اشاره کرد که نحوه گفتگوی چالشی جودکی با بازغی دقایق جالبی را روی آنتن شبکه سه رقم زد. پژمان بازغی در این برنامه در تعریف سوپراستار گفت : به نظر من ما در ایران سوپراستار نداریم و مهمترین دلیل این موضوع هم آن است که اساسا سینمای صنعتی در ایران شکل نگرفت که بخواهیم سوپراستار به معنای رایج در ادبیات هنری دنیا داشته باشیم . چهره های محبوبی مانند محمدرضا گلزار، بهرام رادان و.. . هرچند مشهور و محبوب هستند، ولی سوپر استار به حساب نمی آیند. بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در پاسخ به مجری برنامه که پرسید « به نظر شما محمدرضا گلزار سوپراستار نیست؟ » ادامه داد : در ایران هستند کسانی که فیلم هایشان پرفروش است، ولی اینطور نیست که همه کارهایشان پرفروش باشد . مثلا محمدرضا گلزار فیلم های کم فروشی مانند « مادر قلب اتمی » و « خشکسالی و دروغ » را نیز در همین یک سال اخیر در کارنامه داشته که این موضوع به معنای افت و خیز داشتن این هنرمندان در جلب مخاطب است . این یعنی آن ها سوپر استار نیستند. پژمان بازغی که اجرای ویژه برنامه سال تحویل شبکه دوم سیما را بر عهده داشت، در باره کم و کیف اجرای خود در این برنامه نیز تصریح کرد : اولا باید بگویم که من ابتدا مجری بودم و بعد بازیگر شدم . بعد آن که اساسا اشکالی در ورود بازیگران به اجرا یا موسیقی نمی بینم . همانطور که فکر میکنم بازی کردن برخی مجریان مانند فرزاد حسنی و رضا رشیدپور کار اشتباهی نبوده، به همان میزان هم معتقدم اجرای یک بازیگر با حتی ورود یک بازیگر به عرصه موسیقی اشتباه نیست . این ها را مردم می بینند و آن ها به این آثار ارزش می دهند . به طور مثال اگرچه بهرام رادان آلبوم موسیقی منتشر کرد و این آلبوم چنان که باید مورد استقبال قرار نگرفت، ولی او در فیلم بارکد درخشید و این فیلم ۱۴ میلیارد تومان هم فروش کرد . در واقع این ها به این معناست که مردم نسبت به رفتارهای مختلف واکنش های متفاوتی نشان می دهند. این صحبت های پژمان بازغی واکنش طرفداران محمدرضا گلزار را بر انگیخته و طرفداران او از دیشب با حضور در صفحات شخصی نجمه جودکی و پژمان بازغی و همین طور صفحه رسمی برنامه مردم گرام اعتراض خود را نسبت به این موضع گیری بیان داشتند . هرچند باید دید که نکات بازغی درباره سینمای صنعتی و تعریف او از سوپر استار درست بوده یا نه.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

 

توضیحاتی درباره بازیگری

اگر عاشق بازیگری بوده و می خواهید از استعداد و خلاقیت خود استفاده کنید، شغل بازیگری می تواند برای شما مناسب باشد . کار بازیگر جان بخشیدن به شخصیت ها در تئاتر، فیلم، تلویزیون و رادیو است . او از کلمات، حرکات و حالت ها در ایفای نقش ها به صورت طبیعی و قابل باور استفاده می کند . به عبارتی بازیگری به معنای حضور بازیگر بر سر صحنه است. یکی از مهمترین ویژگی بازیگر، مردم شناسی و داشتن شناخت خوب نسبت به انسان ها و جامعه خود می باشد.به عنوان مثال وقتی می خواهد نقش یک فرد بیمار خاص را بازی کند، باید مدتی روی موضوع تحقیق کرده و باشرایط زندگی و خانواده، مشکلات و دغدغه های آن ها به خوبی آشنا شود . همچنین بازیگر باید هوش خوب، سرعت یادگیری مناسب، استعداد و ذوق لازم را داشته و همیشه پذیرای نظرات و انتقادات کارگردان و منتقدان باشد . بازیگران توانمند آنهایی هستند که می توانند نقش های متفاوت و گاهی متضاد را به خوبی اجرا کنند . مهم ترین هنر بازیگر، باور پذیر کردن نقش از سوی تماشاگران می باشد . در صورتی که بازیگر مهارت و تسلط خوبی بر کار خود داشته باشد، می تواند این باور پذیری را در مخاطب ایجاد کند. معمولا بازیگران یا در رشته دانشگاهی مرتبط تحصیل کرده و یا دوره های بازیگری را گذرانده اند . البته برخی نیز به صورت تجربی وارد شغل بازیگری شده اند. ساعت کاری بازیگر تقریبا نامنظم است . اغلب تئاتر ها در شب اجرا می شوند ولی در طول روز نیز بازیگر باید به تمرین و اجرای آزمایشی آن بپردازد . در فیلم و تلویزیون هم معمولا در طول روز باید زمان های زیادی را بین صحنه های فیلم برداری صرف کند. سفرهای کاری در شغل بازیگری، به خصوص در سینما و تلویزیون، زیاد است و گاهی بازیگر مدت زیادی را از خانواده خود دور می ماند. در ادامه با وظایف بازیگر ، مهارت و توانمندی های مورد نیاز بازیگری، نحوه ورود به شغل بازیگری،فرصت شغلی و بازارکار بازیگری و میزان درآمد بازیگر بیشتر آشنا می شوید.

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

وظایف بازیگر بازیگر زیر نظر یک کارگردان در تیمی از بازیگران و عوامل فیلم کار می کند . ایفای نقش فقط بخش کوچکی از کار یک بازیگر است . وی زمان زیادی را صرف کارهای زیر می کند : تحقیق و بررسی روی نقش خود ( برای آشنایی کامل با شرایط و خصوصیات نقش و در نتیجه ایفای بهتر و واقعی تر آن ) تمرین دادن تست اولیه ارتباط با مدیر برنامه های خود و یافتن نقش بعدی برخی از بازیگران در کنار بازیگری کارهایی مانند تدریس، عضویت در انجمن های هنری، ( گاهی ) راه اندازی یک شغل جانبی و.. . را انجام می دهند. مهارت و توانمندی های مورد نیاز بازیگری

هوش و خلاقیت ( بازیگر باید فرد باهوشی باشد تا بتواند سریعا با روند فیلم آشنا و متن فیلمنامه را حفظ کند . همچنین در بسیاری موارد که پیش می آید باید از خلاقیت خود در ایفای نقش بهتربهره بگیرد. )

کار تیمی خوب ( ساخت هر فیلم، سریال یا برنامه ای مستلزم همکاری تیمی از عوامل مختلف است که بازیگر یکی از آن ها بوده و در صورت وجود کار تیمی مناسب، نتیجه خوبی نیز حاصل خواهد شد. ) استقامت، انرژی و توان و تناسب بدنی ( کار بازیگری یکی از سخت ترین مشاغل است . معمولا ساعات زیاد و متمادی فیلمبرداری انجام می شود و بازیگر باید توان بدنی و انرژی کافی داشته باشد تا خستگی روی کارش تاثیر منفی نگذارد . از لحاظ ظاهری نیز باید تناسب اندامی متناسب با موضوع فیلم داشته باشد به طوری که در برخی فیلم ها باید چاق شود و در برخی دیگر بسیار لاغر ) سازگاری و توانایی انطباق سریع با شرایط و افراد ( چون بازیگر هنگام اجرا مرتبا با موقعیت ها و انسان های دیگر در ارتباط است، لحظه های زیاد غیر منتظره ای پیش می آید که باید خود را سریعا با آن ها وفق داده و کار را به خوبی پیش ببرد ) انضباط و سخت کوشی آشنایی با گروه های مختلف مردم، آداب و رسوم، ویژگی های گفتاری و رفتاری آن ها - برای ایفای نقش بهتر و واقعی تر انتقاد پذیری بالا - برای پذیرش نظرات و انتقادهای کارگردان، منتقدان و ...

تست بازیگری آزمون بازیگری نمونه تست بازیگری کلاس بازیگری دوره بازیگری

نحوه ورود به شغل بازیگری فارغ التحصیلان رشته بازیگری - کارگردانی، ادبیات نمایشیو سایر رشته های مرتبط می توانند وارد این شغل شوند . البته در بسیاری موارد بازیگرانی هستند که تحصیلات مرتبط نداشته ولی استعداد خوبی در این حوزه دارند و به این کار مشغولند . بسیاری نیز با گذراندن دوره های بازیگر در کلاس های خصوصی و آزاد وارد این حرفه می شوند. تست بازیگری - تست بازیگری - بازیگری - بازیگر - بازیگر - کلاس - هنرمند - هنر - فیلم - سینما - تلویزیون - تست - بازیگری - دوره -


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1396 | نظرات ()