نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

بازی مومو یکی دیگر از بازی‌هایی است که اخیرا با هدف تخریب روح و روان کاربران که اکثرا قشر نوجوان جامعه هستند٬ در حال گسترش مخاطب است. با موبایلستان همراه باشید تا نگاهی جامع بر این بازی اینترنتی داشته باشیم.

بازی مومو

 

 

سال ۲۰۱۷ بازی اینترنتی نهنگ آبی که به خودکشی ده‌ها نوجوان در سراسر جهان منجر شده بود٬ تلنگری برای والدینی بود که فضای مجازی را بدون اعمال محدودیت و نظارت در اختیار فرزندانشان قرار داده‌اند. اما متاسفانه بازی نهنگ آبی آخرین بازی فضای مجازی برای قربانی کردن نوجوانان نبود. می ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) بازی دیگری با نام مریم بین نوجوانان رواج یافت. این بازی نیز با هدف قرار دادن ذهن مخاطب و ایجاد بار منفی روانی برای نوجوانان و جوانان بسیاری مشکلات عدیده‌ای را ایجاد نمود. هنوز زمان زیادی از بازی مریم و هشدارهای مسئولین درباره‌ی این بازی نگذشته بود که خودکشی دختر ۱۲ ساله‌ای در کشور آرژانتین جهان را در بهت فرو برد. این دختر که از تمام فعالیت‌ها و مراحل خودکشی خود فیلم گرفته بود پلیس را وادار کرد که دلیل این خودکشی را جدی‌تر پیگیری کند. تماس‌های ناشناس و پیام‌های تهدید آمیز از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ این دخترک را وادار کرده بود که خود را در حیاط خانه‌شان به دار بیاویزد. اما این تماس‌های ناشناس از کجا برقرار می‌شدند؟

بازی مومو و زن ترسناک روی پروفایل:

تصویر زن ترسناکی که روی پروفایل واتس‌اپ با شماره‌ای ناشناس وجود دارد در واقع یک نقاشی از یک نقاش و عروسک ساز معروف ژاپنی به نام میدوری هایاشی (Midori Hayashi) است اما این نقاش ژاپنی هیچ ارتباطی با این بازی ندارد. این تصویر زنی کم مو با چشمانی از حدقه بیرون زده با دهانی غیرمعول را نشان می‌دهد که پایین تنه آن به شکل پرندگان است و بجای پا پنجه‌هایی با ۵ نگشت و ناخن‌های بسیار بلند دارد. تصویر مومو در اصل از حساب کاربری این نقاش ژاپنی برداشته شده است. مرکز تحقیقات جرایم رایانه‌ای در ایالت تاباسکو مکزیک،‌ معتقد است گسترش این بازی برای نخستین بار در فیسبوک بوده است. اما این بازی چگونه است؟
در خلل این بازی کاربر باید اطلاعاتی نظیر شماره‌ی همراه٬ آی‌دی حساب‌هاب مجازی و اطلاعات محرمانه‌ی دیگری را در اختیار سرور قرار دهد. پس از اینکه کمی از بازی پیش می‌رود تماس‌های مزاحم با شماره‌های ناشناس با پروفایل مومو شروع می‌شوند. این تماس‌ها با پیام‌های تهدید آمیزی که بار روانی بسیار زیادی را به کاربر تحمیل می‌کند ادامه می‌یابد و در نهایت کاربر تسلیم خواسته‌های مومو شده و به زندگی خود پایان می‌دهد.

موبایلستان

مشاهده مطلب بصورت کامل: بازی مومو یک بازی هیجان‌‌انگیز٬ یا چالشی جدید برای خودکشی؟

موبایلستان



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

بازی مریم یک بازی ترسناک است که برای سیستم عامل‌های اندروید و ios طراحی شده است. اما این بازی مانند سایر بازی‌های ترسناکی که در اپ‌استور و گوگل پلی مشاهده می‌کنید٬ نیست. افرادی که تا مراحل پایانی این بازی را پیش رفته‌اند٬ شدیدا تمایل به خودکشی و پایان دادن به زندگی خود را دارند. اما چه چیزی سبب بروز این مشکل در گیمرها می‌شود؟ با موبایلستانهمراه باشید.

 

 

حدودا از می ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) شاهد رواج یافتن یک بازی برای کاربران گوشی‌های هوشمند هستیم. یک بازی که برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و  ios براحتی قابل دسترس است و به سادگی می‌توان این بازی را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرد.
پس از بازی جنجال نهنگ آبی٬ بازی مریم با ژانر ترسناک به سرعت توانست طرفداران خود را جذب نماید اما این بازی مانند بازی نهنگ آبی از کاربر نمی‌خواهد به خود یا اطرافیانش صدمه بزند بلکه با هدف قرار دادن روح و روان کاربر قصد آسیب رساندن به وی را دارد. اخیرا فردی پس از انجام بازی مریم در ترکیه خودکشی کرده است. اما این بازی ترسناک چگونه کاربرانش را می‌آزارد؟

بازی مریم

بازی مریم به چه صورتی است؟

 

بازی مریم را به دو زبان عربی و انگلیسی می‌توان تهیه کرد. سازنده‌ی بازی یک شهروند عربستان سعودی به نام سلمان الحربی است. بازی مریم برخلاف بازی نهنگ آبی٬ سیر داستانی جالبی دارد. در تمام طول بازی کاربر متحمل شنیدن صداهای ترسناکی است که تاثیر مستقیمی بر روی روان وی دارد. این بازی مراحل زیادی ندارد بطوری که می‌توان با بازی مداوم آن را در طول چند روز به پایان رساند اما سازنده‌ی بازی راهکار هوشمندانه‌ای برای آن در نظر گرفته است؛ اگر کاربر ۲۴ ساعت به سراغ بازی نرود باید تمامی مراحل طی شده را دوباره بگذراند.
در ابندا برای وارد شدن به محیط بازی٬ کاربر باید اطلاعاتی نظیر شماره گوشی٬ دسترسی به شبکه‌های مجازی مانند فیسبوک و واتس‌اپ و دیگر دسترسی ها در گوشی خود را به سرور بدهد. با وارد کردن اطلاعات اشتباه شاید بتوان وارد محیط بازی شد اما به هرحال شما ناخواسته اجازه دسترسی به محیط گوشی خود را به بازی می‌دهید که سرانجام گریبانگیر شما خواهد شد.

شروع بازی مریم و آغاز حوادث شبانه

 

داستان بازی مریم در واقع روایت کننده داستان دختر ۹ ساله‌ی جنگ‌زده‌ای است که راهش را در جنگلی تاریک گم کرده است و از کاربر می‌خواهد او را به خانه‌اش برساند. در تمام قسمت‌های بازی شاهد حضور ارواح سرگردان و موجودات ترسناکی هستیم که بنابر تصورات کاربران جن‌ها و شیاطین هستند. محیط بازی بسیار تاریک و مملوء از سایه‌های متحرکی است که با صداهای ترسناک همراه هستند. طی این بازی اتفاقات بسیار وحشتناکی رخ می‌دهد و کاراکتر بازی که بیشتر در ارتباط با ارواح سرگردان و اجنه است٬ سبب ایجاد ترس و دلهره در کاربر می‌شود.

مشاهده مطلب بصورت کامل: بازی مریم و ارتباط با ارواح و شیاطین پنهان٬ تهدید روانی و تشویق به خودکشی

موبایلستان

موبایلستان



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

به‌تازگی نتایج بنچ‌مارک‌های همراه هوشمند بعدی اچ تی سی یعنی مدل اچ تی سی U۱۲ لایف در رسانه‌ها منتشر شده است و خبر خوب برای هواداران اچ تی سی در موبایلستان این است که این نتایج خبر از وجود یک میان‌رده نیرومند در خط تولید این شرکت تایوانی می‌دهند.

مطالب مرتبط

این تلفن همراه هوشمند که تنها چند روز دیگر تا تاریخ رونمایی از آن زمان باقی است به‌تازگی افشا شده است و اطلاعات زیادی از آن به دست ما رسیده است. افشاگری اخیر در رابطه با این همراه هوشمند به بنچ‌مارک آن در سایت گیگ بنچ بازمی‌گردد. نتایج آزمون این همراه هوشمند که با نام رمزآلود اچ تی سی “۲Q۶E۱” شناخته می‌شود در این بنچ‌مارک آورده شده است و گمانه‌زنی‌ها در این رابطه موجب شده است تا ما این همراه هوشمند را اچ تی سی U۱۲ لایف بدانیم.

نتایج بنچ مارک اچ تی سی U12 لایف خبر از یک میان‌رده نیرومند می‌دهند

بر اساس اطلاعات منتشرشده در این فهرست، اچ تی سی U۱۲ لایف اسنپ دراگون ۶۶۰ در کنار ۴ گیگابایت رم بهره‌مند شده است. شایعات اولیه در رابطه با اچ تی سی U۱۲ لایف حاکی از آن هستند که این همراه هوشمند از اسنپ دراگون ۶۳۶ استفاده می‌کند پس در اینجا اندکی تناقض رخ‌داده است و مایلیم بدانیم که این گجت سرانجام با چه پردازنده‌ای به بازار عرضه می‌شود.

همچنین پردازنده‌ این محصول در حالت تک‌هسته‌ای امتیاز ۱۳۴۳ و در حالت چندهسته‌ای امتیاز ۴۸۹۷ را به دست آورده است که نشان از پرچم‌دار بودن آن ندارد اما برای یک میان رده بسیار مناسب است.

موبایلستان

مطلب بصورت کامل: نتایج بنچ مارک اچ تی سی U۱۲ لایف خبر از یک میان‌رده نیرومند می‌دهند

موبایلستان


بیشتر بخوانید



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

شرکت ویوو تلاش بسیاری برای بهبود شرایط و موضع خود در بازار دارد و همان‌طور که خوانندگان عزیز موبایلستان می‌دانند، ویوو x۲۳ قرار است تا سکوی پرتاب این شرکت به اوج باشد و به‌تازگی تصاویری رسمی از این محصول منتشر شده است که رنگ‌بندی و ظاهر آن را نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط

اگر به خاطر داشته باشید، روز عرضه تلفن همراه هوشمند ویوو X۲۳ برای اوایل ماه سپتامبر در نظر گرفته شده است که در حدود یک هفته آینده خواهد بود. بااین‌حال، افشاگری‌های زیادی در رابطه با این تلفن همراه هوشمند جدید اتفاق افتاده است که جدیدترین آن‌ها مربوط به تصاویری است که رنگ و طراحی این محصول را مشخص می‌کند. این تصاویر از صفحه اینترنتی ویوو X۲۳ بر روی وب‌سایت این کمپانی برداشته شده است و البته این صفحه برای عموم در دسترس نیست.

افشای تصاویر رسمی ویوو x23

این تصاویر تلفن همراه هوشمند ویوو X۲۳ را در سه رنگ بنفش فانتوم، شب جادویی (آبی) و قرمز فانتوم نشان می‌دهد. متأسفانه، مشخصات سخت‌افزاری و قیمت این محصول هنوز مشخص نشده‌اند و تنها تصاویری از این محصول به نمایش درآمده است. البته این همراه هوشمند به‌احتمال بسیار قوی از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند‌است. همچنین نسخه‌ای ۶ و ۶۴ گیگابایتی از این همراه هوشمند وجود خارجی ندارد.

علاوه بر این شایعات دیگری که در رابطه با ویوو X۲۳ منتشرشده‌اند، این تلفن همراه هوشمند را باقابلیت‌هایی نظیر برخورداری از اسنپ دراگون ۶۷۰، شیار قطره آب، صفحه‌نمایش FullView و حسگر اثرانگشت قرارگرفته در زیر صفحه‌نمایش نشان می‌دهند. همچنین تاریخ عرضه این گجت برای ششم سپتامبر برنامه‌ریزی‌شده است.

موبایلستان

مشاهده مطلب: افشای تصاویر رسمی ویوو x۲۳

موبایلستان


بیشتر بخوانید



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

مخاطبان موبایلستان می‌دانند که سونی برای عرضه اکسپریا XZ۳ آماده شده است ولی به‌نظر می‌رسد که این محصول، تنها گزینه آن‌ها برای عرضه به بازار نیست زیرا به تازگی این شرکت در یک اعلان رسمی از عرضه یک مدل ناشناس از خانواده اکسپریا یعنی اکسپریا XA۳ خبر داد.

مطالب مرتبط

تیزر آخر کمپانی سونی در این رابطه منتشرشده است. البته این تیزر هیچ‌چیز در رابطه با این همراه هوشمند تازه‌وارد را به نمایش نمی‌گذارد اما لوگوی اکسپریا را نشان می‌دهد و به همین دلیل نیز بر این باوریم که یک تا دو تلفن همراه هوشمند جدید در تاریخ سی‌ام اوت رونمای خواهند شد. ازآنجایی‌که مراسم رونمایی در کنفرانس IFA ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، این همراه‌های هوشمند جدید به‌احتمال‌قوی در آنجا به نمایش درخواهند آمد.

می‌توان انتظار داشت که سونی در کنار تلفن همراه هوشمند XZ۳ از یک میان رده نظیر اکسپریا XA۳ نیز رونمایی کند. بااین‌حال نمی‌توان در این رابطه هیچ‌چیزی را به‌طور قطعی پیش‌بینی کرد. متأسفانه اطلاعات ما در رابطه با XA۳ محدود است اما این همراه هوشمند جدید سونی از اسنپ دراگون ۶۶۰ و ۶ گیگابایت رم بهره‌مند خواهد شد. همچنین هنوز در رابطه با قیمت، طراحی و رنگ‌های در نظر گرفته‌شده برای این گجت اطلاعاتی به دست ما نرسیده است.

البته همان‌طور که ذکر شد تنها دو روز تا تاریخ رونمایی از این تلفن همراه هوشمند زمان باقی است و به این دلیل افشاگری‌ها در رابطه با آن بسیار محدود است و باید منتظر بود و دید که سونی برای این میان رده خود چه برنامه‌هایی دارد و استراتژی این کمپانی برای ورود به بازار میان رده‌ها با همراه هوشمند جدیدش چگونه پیش خواهد رفت.

  مشاهده مطلب بصورت کامل:   سونی آماده عرضه یک محصول جدید از سری اکسپریا

موبایلستان

موبایلستان



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

بنابر گزارش‌های منتشر شده توسط خبرگزاری‌های رسمی٬ اپل قصد دارد نسل چهارم اپل واچ‌ و آیفون ۲۰۱۸ را در روز چهارشنبه (۱۲ سپتامبر) ۲۱ شهریور در سالن گردهمایی استیو جابز در مقر اپل پارک٬ بطور رسمی معرفی کند. آیفون های ۲۰۱۸ در سه نسخه و در رنگ های مختلف عرضه خواهند شد. با موبایلستان همراه باشید.

تاکنون شایعات فراوانی درباره‌ی رویداد اپل و معرفی آیفون های ۲۰۱۸ منتشر شده است. اما اخیرا خبرگزاری‌های رسمی با اطمینان بیشتری درباره‌ی این رویداد سخن می‌گویند. بنابراین به احتمال بسیار فراوان رویداد اپل در تاریخ ۲۱ شهریور برگزار خواهد گردید. همچنین نطق اصلی این مراسم در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (۲۱:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد. سپس شاهد رونمایی از پر حاشیه‌ترین محصولات اپل خواهیم بود. کمپانی اپل در این رویداد قصد رونمایی از سه مدل آیفون با ظاهر آیفون ۱۰ با نمایشگرهای OLED و LCD را دارد که دو مدل بالا‌رده و یک مدل میان‌رده در رنگ‌های متنوع برای کاربران عرضه خواهد شد. همچنین در این رویداد٬ کمپانی اپل قصد دارد نسخه‌ای بهبود یافته از نسل چهارم اپل واج با حاشیه‌های نازک‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر را معرفی کند.  آیفون ۲۰۱۸

آیفون 2018

آیفون‌های ۲۰۱۸ در سه نسخه و رنگ‌های متنوع: 

آیفون های ۲۰۱۸ که با پسوند «S» همراه خواهند شد٬ طراحی ظاهری جدیدی ندارند و شبیه به آیفون‌های نسل پیش اپل هستند اما این محصولات جدید در بطن خود تغییرات خوبی را گنجاده‌اند. این گوشی‌های جدید٬ مانند آیفون ۱۰ حاشیه‌های بسیار باریکی دارند و از طراحی ناچ استایل بهره می‌برند. با این حال کارشناسان استقبال خوبی را برای این آیفون های ۲۰۱۸ پیش‌بینی می‌کنند.

آیفون 2018

آیفون ۶.۵ اینچی :

نکته ی جالب در مورد یکی از این آبفون‌ها نمایشگر بزگ آن است٬ از آنجایی که صفحه نمایش بزرگ بین کاربران گوشی‌های هوشمند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است٬ یکی از محصولات ۲۰۱۸ اپل که با اسم رمز D۳۳ توسعه یافته است دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی خواهد بود. اگر براستی اپل اقدام به تولید چنین آیفونی کرده باشد٬ آیفون ۶.۵ اینچی، بزرگترین گوشی آیفون اپل خواهد بود همچنین با در نظر گرفتن نمایشگر ۶.۴ اینچی سامسونگ گلکسی نوت ۹‌ ٬ آیفون ۶.۵ اینچی یکی از بزرگترین گوشی‌های هوشمند بازار نیز خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود پنل پشتی آیفون ۶.۵ اینچی، شیشه‌ای و قاب استیل ضد زنگ باشد و از ماژول دوربین دوگانه بهره ببرد. نمایشگر این آیفون OLED است و در بخش نرم‌افزاری نیز دربرگیرنده‌ی تغییرات جالبی خواهد بود. به عنوان مثال امکان مشاهده‌ی محتوای کنار هم در اپلیکیشن‌های مختلف برای کاربران این گوشی هوشمند فراهم شده است. آیفون های ۲۰۱۸

مطلب کامل: آیفون ۲۰۱۸ به همراه اپل واچ نسل ۴ در ۲۱ شهریور معرفی خواهند شد



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

شرکت سونی مدت‌هاست که با سری اکسپریا XZ۳ رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است و در این میان در موبایلستان اخبار بسیار زیادی را دراین‌باره خوانده‌اید. به‌تازگی اخبار جدیدی در رسانه‌های جهانی منتشر شده است که خبر از وجود چهار رنگ جدید برای اکسپریا XZ۳ دارند. 

مطالب مرتبط

این دستگاه از نظر ظاهری دارای امکانات جذاب و معقولی به نظر می‌رسد ولی رنگ‌بندی‌های متنوع می‌تواند مخاطبان بیشتری را به‌سوی این محصول جذب کند. دو مورد از این رنگ‌های جدید، بسیار متفاوت هستند و شامل یک سبز تیره و یک بنفش بسیار زیبا هستند که نمونه آن‌ها پیش‌ازاین کمتر در بازار دیده شده است. چهار رنگ جدید برای اکسپریا XZ۳

چهار رنگ جدید برای اکسپریا XZ3

از سوی دیگر دورنگ دیگر، مواردی هستند که تقریبا بر روی بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند شاهد وجود آن‌ها هستیم. به‌این‌ترتیب رنگ‌های مشکی و نقره‌ای نیز قرار است تا برای این محصول روانه بازار شوند که موجب می‌شوند بسته مناسبی از رنگ‌بندی‌های متنوع برای اکسپریا XZ۳ در دسترس خریداران باشد.

پیش‌ازاین بحث‌های زیادی درباره دوربین تلفن همراه XZ۳ به میان آمده بود و از دوربین چهارگانه تا دوربین سه‌گانه و دوربین تکی به‌عنوان گزینه‌های محتمل برای این محصول مطرح شده بودند ولی در نهایت مشخص شد که اکسپریا XZ۳ قرار است تا تنها یک دوربین داشته باشد. این دوربین تکی با قدرت ۴۸ مگاپیکسلی خود می‌تواند یکی از بهترین دوربین‌های جهان باشد و به همین دلیل نیز می‌توان دستگاه یاد شده را یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوستداران عکاسی به‌حساب آورد. البته تا زمان عرضه نهایی این دستگاه نباید درباره آن قضاوت کرد و کیفیت واقعی این مدل در آزمایشگاه و مراکز تخصصی مشخص خواهد شد.

 

موبایلستان 

مشاهده مطلب کامل: چهار رنگ جدید برای اکسپریا XZ۳

موبایلستان 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

خوانندگان موبایلستان به‌خوبی می دانند که سامسونگ برای پرچم‌دار بعدی خود برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است و به‌تازگی اسرار جدیدی از گلکسی اس ۱۰ منتشر شده است که نشان از آن دارند که تمامی مدل‌های  این محصول قرار است تا با حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر به بازار عرضه شوند.

مطالب مرتبط

سامسونگ در ادامه برای ساخت حسگرهای اولتراسونیک در دو مدل بالا رده گلکسی اس ۱۰ با کمپانی کوالکام همکاری‌هایی را آغاز کرده است و این در حالی است که مدل سوم این محصول از یک حسگر اثرانگشت نوری معمولی که هم‌اکنون در تلفن‌های همراه هوشمند رایج دیده می‌شود، بهره خواهد برد.

گلکسی اس 10

حسگر اولتراسونیک نسبت به حسگر نوری سه برابر گران‌تر است. بااین‌حال، این حسگر یک تصویر سه‌بعدی از انگشت تهیه می‌کند که امن‌تر است و درعین‌حال انعطاف‌پذیری بیش‌تری دارد و برای مثال تحت تأثیر خیسی یا روغنی بودن دست قرار نخواهد گرفت.

انتظار می‌رود که تلفن همراه هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۱۰ در ماه فوریه سال آینده میلادی رونمایی شده و در ماه مارس نیز به بازار عرضه شود. تحلیل گران بر این باورند که صد میلیون نسخه از تلفن‌های همراه هوشمندی که در سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شوند از حسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در زیر صفحه‌نمایش بهره‌مند هستند. همین امر به‌وضوح نشان‌دهنده دوره گذار از حسگرهای قدیمی و رفتن به‌سوی فناوری‌های جدید است.

البته هنوز دقت این حسگرها و همچنین نقاط ضعف و قوت آن‌ها به‌صورت تجربی و از سوی کاربران روزانه تلفن‌های همراه هوشمند مورد آزمون قرار نگرفته است و تا زمان عرضه نهایی این محصولات نمی‌توان به‌طورقطع در رابطه با مفید بودن این سری از حسگرها صحبت کرد. علاوه بر این، در هر فناوری جدید نقص‌هایی وجود دارد که تنها با استفاده انبوه کاربران می‌توان به آن‌ها رسید و مرتفع کردن این نقص‌ها ممکن است اندکی زمان‌بر باشد.گلکسی اس ۱۰

گلکسی اس ۱۰

مشاهده مطلب بصورت کامل: گلکسی اس ۱۰ به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد بود

موبایلستان 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

به‌نظر می‌رسد که خوانندگان موبایلستان نباید چندان از امنیت صد درصد واتس اپ مطمئن باشند زیرا به‌تازگی مشخص شده است که نسخه پشتیبان داده‌های واتس اپ روی سیستم ابری گوگل درایو، به‌صورت رمزنگاری نشده نگهداری می‌شوند.

مطالب مرتبط

بحران امنیتی در واتس اپ

واتس‌اپ از چندی پیش رمزگذاری پایان به پایان را موردنظر قرار داده است. این فناوری اطمینان حاصل می‌کند که پیام‌های ردوبدل شده در این نرم‌افزار تنها به‌واسطه دریافت‌کننده و ارسال‌کننده خوانده می‌شود. این نوع از رمزگذاری هنوز هم برای تمامی مواردی که از طریق این نرم‌افزار ارسال می‌شوند در دسترس است و تنها مختص پیام‌های ذخیره‌شده در گوگل درایو نیست. مسلم است که تهیه پشتیبان از اطلاعات واتس‌اپ بر روی سرورهای گوگل به‌صورت کاملا اختیاری است. البته اخطاری به شما هشدار می‌دهد که اطلاعاتتان درزمانی که در سرویس ابری ذخیره می‌شود، رمزگذاری نخواهد شد.

درحالی‌که گوگل فایل ها را از جانب سرورها رمزگذاری می‌کند، کلیدهای رمزگشایی اطلاعات را نیز کنترل کرده و می‌تواند آن‌ها را در اختیار مقامات مجری قانون بگذارد. در ابتدای ماه اوت، گوگل اعلام کرد که پشتیبان‌های واتس‌اپی که از آخرین به‌روزرسانی آن‌ها بیش از یک سال می‌گذرد از ۱۲ نوامبر به‌صورت خودکار از حافظه گوگل درایو پاک می‌شوند. این شامل پیام‌های متنی، تصاویر و ویدیوها بود. به‌این‌ترتیب اگر موردی دارید که نیازمند دسترسی به آن هستید در این نرم‌افزار پیام‌رسان به آدرس Settings > Chats > Chat backup رفته و پشتیبان خود را به‌روز کنید.بحران امنیتی در واتس اپ

کاربران واتس‌اپ بر روی iOS شامل این تغییرات نخواهند بود زیرا فیس‌بوک در حال حاضر در طی قراردادی با اپل تمامی اطلاعات واتس‌اپ افراد را بر روی  iCloud ذخیره می‌کند.

 

مشاهده‌ی مطلب بصورت کامل: بحران امنیتی در واتس اپ

موبایلستان



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

اگر به خاطر داشته باشید، گوگل در ماهمی سال میلادی جاری در طی یک به‌روزرسانی قابلیت حالت محرمانه (Confidential Mode) را برای کاربران دسکتاپ جی میل عرضه کرد و هم‌اکنون گزارش‌هایی که به دست موبایلستان رسیده است حاکی از آن است که این قابلیت به نرم‌افزار اندروید این سیستم راه پیدا کرده است.

حساب کاربری جی میل در توییتر افزوده شدن این قابلیت را اعلام کرد. حالت محرمانه درواقع به کاربران اجازه می‌دهد تا بر روی مکالمات بسیار حساس خود ساعت شمار خود تخریبی قرار بدهند و از رسیدن این اطلاعات به دست افراد غیرمجاز جلوگیری کنند. این قابلیت زمانی فعال می‌شود که شما دکمه ایمیل جدید را می‌زنید. سپس علامت سه‌نقطه که نشان‌دهنده تنظیمات است گزینه‌ای جدید تحت عنوان “Confidential Mode” را برای شما ظاهر می‌سازد که به شما اجازه می‌دهد تا برای ایمیلی که قصد ارسال آن را دارید تاریخ انقضا و کد عبور تعیین کنید.

لازم به ذکر است که کاربران جی میل هیچ مشکلی در باز کردن پیام‌های محرمانه ندارند اما مشتریانی که از جی میل استفاده نمی‌کنند برای تصدیق اعتبار خود کد عبوری را از یک پرتال امن دریافت می‌کنند و از آن برای باز کردن ایمیل خود استفاده می‌کنند. زمانی که ایمیل ارسال شد، زمان خود تخریبی قابل‌تغییر نخواهد بود.

این قابلیت قدم بسیار بزرگی در جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران است و تنها نقص آن منقضی و درنهایت پاک شدن این اطلاعات از سیستم کاربران گیرنده و فرستنده است. بااین‌وجود بسیاری از اطلاعات وجود دارند که حتی نگه‌داری از آن‌ها نیز خطرساز است و به همین جهت استفاده از این سیستم در این شرایط کاربرد فراوانی خواهد داشت.

این قابلیت هم‌اکنون بدون نیاز به به‌روزرسانی نرم‌افزار جی میل بر روی دستگاه‌های اندرویدی آماده استفاده است. بااین‌حال عده زیادی در رابطه با عرضه این قابلیت برای دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS نیز سوال کرده بودند اما گوگل در این رابطه تاکنون پاسخ حتمی‌ای نداده است.

 

مشاهده عکس و مطلب:  عرضه حالت محرمانه برای نرم‌افزار اندروید جی میل

موبایلستان



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1397 | نظرات ()